KIT KAT viert feest, al 75 jaar!

Al meer dan 75 jaar sluiten de introducties van KIT KAT met groot succes aan op de trends in de markt.

Elke periode kent tenslotte zijn eigen breakbehoefte. Maar hoe is het nu eigenlijk allemaal begonnen? Een blik terug in de tijd.


Kit KatKit Kat

De naam KIT KAT heeft een complexe historie. In 1911 werden de namen KIT CAT en KIT KAT geregistreerd door Rowntree. De naam was gebaseerd op een groep vrienden die in de 18e eeuw steeds samen kwamen in een taartenwinkel van Christopher Catling en zichzelf de “Kit Kat Club” noemden.

In september 1935 wordt de huidige KIT KAT 4-finger gelanceerd in Engeland onder de naam “Rowntree’s Chocolate Crisp”. Deze candybar was ontwikkeld naar een idee van één van de werknemers die vonden dat ze een “Chocoladereep moesten maken die men in zijn rugzak naar het werk kon meenemen”.

Kit Kat
In 1937 begint de naam KIT KAT te verschijnen naast “Chocolate Crisp” als een soort van nickname. Dit jaar wordt ook voor de eerste keer verwezen naar de breakbehoefte die KIT KAT vervult.

In 1949 verdwijnt “Chocolate Crisp” van de verpakking en wordt de 4-finger omgedoopt tot simpelweg KIT KAT. In 1958 wordt dan de alombekende slogan “Have a break, have a Kit Kat.®” bedacht.


In de hierop volgende jaren wint KIT KAT gaandeweg terrein. Internationale expansie en uitbreiding van het productgamma staan hierbij centraal.

Kit Kat
In 1988 neemt Nestlé Rowntree over en biedt hiermee KIT KAT een nieuw dynamisch platform voor groei aan. Nestlé zorgt ervoor dat KIT KAT blijft groeien, en blijft het merk vernieuwen met tal van productinnovaties. De meest succesvolle hieronder zijn natuurlijk KIT KAT CHUNKY en KIT KAT SENSES.

Kit Kat ChunkyKit Kat Senses

Vandaag is KIT KAT één van de grootste chocolademerken ter wereld. Het potentieel van dit buitengewone merk blijft ongeschonden en zijn alombekende slogan “Have a break, Have a Kit Kat.®” relevanter dan ooit!

The Cocoa PLanNestlé is zich bewust van de invloed die zij als speler op de markt kan hebben op een duurzamere omgeving. Daarom heeft Nestlé met KIT KAT “The Cocoa plan” opgestart in samenwerking met UTZ die moet leiden tot een duurzamere cacao productie.

Wil je meer weten over hoe Nestlé haar steentje aan een duurzamere samenleving wil bijdragen, klik dan hier!