1948-1959

1948-1959: Groter gemak van de consument

De naoorlogse periode wordt gekenmerkt door toenemende welvaart. Mensen in de VS en Europa geven geld uit aan machines die het leven gemakkelijker maken, zoals koelkasten en diepvriezers. Ze zijn ook voorstander van gemaksproducten en Nestlé Alimentana voorziet in deze behoefte met nieuwe producten, waaronder Nesquik en Maggi kant-en-klaarmaaltijden.

1948

 

 

Nestlé Alimentana lanceert een oplosbare thee in de Verenigde Staten, Nestea, die op dezelfde manier als Nescafé wordt vervaardigd. Het kan zowel warm als koud opgediend worden. Nesquik, die gemakkelijk oplost in koude melk, wordt ook op de markt gebracht in de VS en wordt één van de best verkochte producten.

1954

 

De Nestlé granen voor kinderen zijn al sinds 1948 beschikbaar in poedervorm, maar worden nu omgedoopt tot Cerelac. Maggi’s kruidenmerk Fondor, oorspronkelijk enkel verkocht als bouilllonblokje, wordt gelanceerd als poeder. Verpakt in een overeenkomstige shaker kan het nu als specerij zowel in de living als in de keuken gebruikt worden.

1957

Maggi brengt ravioli in blik op de markt. Dit grote succes zet Nestlé aan om meer bereide voedingsmiddelen in blik uit te brengen, die een nieuw groeisegment geworden zijn.