2006-vandaag

2006-vandaag: Creating Shared Value

Nestlé stelt voor het eerst haar Creating Shared Value businessstrategie voor en lanceert haar Nestlé Cocoa Plan en Nescafé Plan om de duurzame toeleveringsketen van cacao en koffie verder te ontwikkelen. Terwijl Nestlé haar positie in traditionele voedingssegmenten, babyvoeding en diepvriesproducten verstevigt, vestigt het daarnaast de focus op medische voeding.

2006

Nestlé omschrijft haar Creating Shared Value businessstrategie als zodanig dat elke actie voor stakeholders een meerwaarde moet creëren voor de samenleving. Nestlé verwerft Jenny Craig, een bedrijf dat handelt in afslankproducten, en de Australische ontbijtgranenfabrikant Uncle Toby’s.

2007

Een groeiende aandacht voor medische voeding zet Nestlé ertoe aan Novartis Medical Nutrition over te nemen. Het bedrijf koopt eveneens babyvoedingfabrikant Gerber en het Zwitserse mineraalwater Sources Minérales Henniez.

2009

 

 

Het eerste Creating Shared Value Forum in New York brengt experts samen om mondiale uitdagingen op het gebied van voeding, water en plattelandsontwikkeling te bespreken en te bekijken hoe de industrie een rol kan spelen om ze mee op te lossen. Het Forum wordt een jaarlijks terugkerend evenement. Nestlé richt een een foodservice afdeling op met de naam Nestlé Professional.

2010

 

 

Nestlé neemt Kraft Foods over, een bedrijf dat diepvriespizza’s verkoopt. Het Nestlé Cocoa Plan en het Nescafé Plan worden gelanceerd om de duurzame toeleveringsketen van cacao en koffie te ontwikkelen, om de sociale omstandigheden in landbouwgemeenschappen te verbeteren en om hun winst te garanderen.

2011

 

 

Nestlé Health Science en Nestlé Institute of Health Sciences worden opgericht om wetenschappelijk onderzoek te verrichten naar voedingsproducten die chronische aandoeningen kunnen voorkomen en behandelen. Nestlé wordt het eerste voedingsbedrijf dat samenwerkt met de Fair Labor Association (FLA) om kinderarbeid in de productieketen van cacao aan te pakken.

2012

Nestlé neemt Wyeth Nutrition, het voormalige Pfizer Nutrition, over voor 11,9 miljard dollar om haar positie in kindervoeding te verstevigen.

2013

Nestlé Health Science koopt het Amerikaanse Pamlab dat medische voeding produceert, en dat gespecialiseerd is in medische voeding voor patiënten met aandoeningen zoals een milde cognitieve stoornis of depressie. Jenny Craig, het bedrijf dat handelt in afslankproducten, wordt verkocht in Amerika en Oceanië.

2014

Met de oprichting van Nestlé Skin Health neemt Nestlé de volledige controle over de Galderma dermatologie joint venture die het gesloten heeft met L'Oréal in 1981. De bedrijven zetten ook hun joint venture Inneov stop, een bedrijf in cosmetische voedingssupplementen dat opgericht werd in 2002. Galderma verwerft vervolgens een deel van de activa.

2015

 

 

Nestlé lanceert Cailler, het oudste Zwitserse chocolademerk, als haar eerste wereldwijdverkochte premium chocolade. De Franse producent in diepvriesproducten Davigel wordt verkocht.