Nestlé introduceert Special. T in Japan

To Press Releases listVevey, Zwitserland,jul 31, 2013

Met de introductie van het merk in Japan laat Nestlé voor de eerste keer consumenten buiten Europa kennismaken met zijn premium-capsulesysteem voor kopjes thee, Special.T.

Special TNestlé is ervan overtuigd dat de geavanceerde technologie van het systeem, in combinatie met de keus uit meer dan 25 theesoorten, Japanse consumenten zal aanspreken.

Nu Nestlé Special. T ook in Japan op de markt brengt, bouwt Nestlé voort op de eerdere succesvolle introductie van het systeem in zeven Europese landen waaronder Nederland, Frankrijk, België, Duitsland en Zwitserland.

Japan is een belangrijke theemarkt met een groot potentieel,” zegt Pascal Lebailly, hoofd Special.T van Nestlé. “Het theegebruik per hoofd van de bevolking ligt tot vijf maal hoger dan in welk West-Europees land dan ook, behalve het Verenigd Koninkrijk.”

In Japan wordt traditioneel veel groene thee gedronken. Andere varianten zoals zwarte, blauwe en witte thee, thee met een smaakje of biologische kruidenthee zijn er veel minder bekend,” voegt hij toe.

Wij bieden Japanse consumenten de kans om een hele reeks aan nieuwe theesoorten van hoge kwaliteit te ontdekken en leveren daarbij alles wat zij nodig hebben voor een perfect kopje thee".

De introductie komt op het moment dat Nestlé Japan viert dat het een eeuw actief is in het land.

Belangrijke innovatie

Special TSpecial. T is Nestlé’s derde belangrijke innovatie in capsulesystemen na Nespresso en Nescafé Dolce Gusto.

Het systeem biedt een selectie aan fijne theesoorten, die worden ingekocht bij de allerbeste theeplantages. Het aanbod in Japan omvat een extra groene theemelange, aangepast aan de voorkeur van lokale consumenten.

Om Special.T te gebruiken, kiezen consumenten eerst een capsule met de gewenste theesoort en plaatsen deze in de machine. Het systeem identificeert de theevariëteit en past de instellingen voor de bereiding van de thee aan.

Special.T werkt in Europa met een exclusieve online verkoopmethode, die gebaseerd is op Nestlé’s ervaring met andere e-commerceactiviteiten zoals Nespresso.

In Japan is het systeem vanaf september ook in verschillende winkels in het hele land verkrijgbaar. Vanaf augustus kan het al online besteld worden.

Aanvullende informatie:

Special. T https://www.special-t.com/Pages/CountrySelection.aspx?redirect=no

Nestlé Japan http://www.nestle.co.jp/

Lees meer over Nestlé’s systeeminnovaties en Nestlé in Japan:

Nestlé viert een eeuw activiteiten in Japan http://www.nestle.com/media/newsandfeatures/japan-100-years

Nestlé centraliseert expertise in systeemtechnologie http://www.nestle.com/Media/NewsAndFeatures/STC-Orbe

Nespresso versnelt groei in de V.S. met nieuwe luxueuze shop in San Francisco http://www.nestle.com/Media/NewsAndFeatures/Nespresso-San-Francisco

Nestlé introduceert in Europa koffiemachine voor kleine bedrijven http://www.nestle.com/media/newsandfeatures/nescafe_alegria_europe