Nestlé breidt Special. T uit in Europa

To Press Releases listVevey, Zwitserland,aug 31, 2012

Steeds meer consumenten willen met één druk op de knop een kopje thee van de hoogste kwaliteit kunnen zetten. Daarom brengt Nestlé zijn Special. T machine op de markt in vijf andere Europese landen.Special T

Het hoogwaardige capsule-gebaseerde dranksysteem biedt een keuze uit 25 fijne theevariëteiten afkomstig van de beste theeplantages ter wereld (top 1%).

Na de succesvolle lanceringen in Frankrijk en Zwitserland lanceert Nestlé nu de machine in Oostenrijk, België, Nederland, Luxemburg en Duitsland.

Het is de derde grote innovatie van het bedrijf op het gebied van capsule-gebaseerde dranksystemen die voortbouwt op het succes van Nespresso en Nescafé Dolce Gusto.

Special. T beschikt over een exclusief online verkoopmodel dat steunt op de ervaring van Nestlé met andere e-commerceactiviteiten zoals Nespresso. Dit versterkt haar positie als een van ’s werelds meest toonaangevende e-bedrijven.

Een totaalservice

‘Special. T is het nieuwste voorbeeld van de manier waarop wij onze business in Europa uitbreiden door te innoveren’, zei Pascal Lebailly, verantwoordelijke voor Special. T bij Nestlé.

‘Het getuigt van het vermogen van ons onderzoeks- en ontwikkelingsteam om producten en systemen zodanig te integreren dat ze de consumenten een totaalservice bieden.

‘Het gaat hier niet gewoon om het zoeken van theeblaadjes van de fijnste kwaliteit; het gaat om het scheppen van de optimale omstandigheden om het perfecte kopje thee te creëren,’ voegde hij toe.

Precision timing

Special.T werkt op dezelfde manier als de andere capsulegebaseerde dranksystemen van Nestlé.

De consumenten selecteren eerst een capsule die theeblaadjes van zwarte, groene, blauwe, witte, geparfumeerde thee of organische kruidentheeblaadjes bevat en steken ze in de machine.

De machine identificeert de theevariëteit en past de watertemperatuur en de zettijd dienovereenkomstig aan.

‘Thee is veel gevoeliger dan koffie,’ vervolgt dhr. Lebailly. ‘Het neemt geuren op en is gevoelig voor licht en verschillende types van water.

‘De machine is voorzien van een waterfilter en de capsules zijn zodanig ontworpen dat de theeblaadjes beschermd zijn terwijl hun versheid en smaak behouden blijft.

‘Elke capsule bevat precies de juiste hoeveelheid thee die vereist is om het aroma en de smaak te krijgen die u verwacht van een kopje van een bepaalde variëteit.’

Special TLanceringsaanbod

De consumenten kunnen de Special. T website van hun land gebruiken om de machines, theecapsules en toebehoren te bestellen, die binnen 48 uur bij hun thuis worden geleverd.

De machines zullen verkrijgbaar zijn voor een lanceringsprijs van EUR 89, in een verpakking die twee kopjes en 40 theecapsules bevat.

De consumenten zullen ook theestaaltjes kunnen krijgen en de machines kunnen testen in de Nespresso Boutiques in de vijf landen waar het Special. T systeem gelanceerd wordt.

Europese lancering van Special. T

Het Special. T systeem zal verkrijgbaar zijn in deze landen vanaf de volgende datums:

Oostenrijk, 3 september
België, 15 oktober
Nederland en Luxemburg, 25 oktober
Duitsland, 1 november

Verwante informatie:

Special. T website (Frankrijk)

Special. T video

Meer artikelen over de dranksystemen van Nestlé:

Nestlé versterkt Nespresso met een investering van CHF 300 miljoen in Zwitserland

Nescafé Dolce Gusto breidt uit in Europa

Nestlé lanceert Special.T