3 lokale initiatieven om Belgische shoppers (opnieuw) centraal te stellen in wat we doen!

In een voortdurend veranderende omgeving worden onze teams gemobiliseerd om te anticiperen en te reageren op de uiteenlopende en veeleisende verwachtingen van de markt, onze consumenten en onze commerciële partners. Hiervoor kunnen ze rekenen op de steun van onze Market Intelligence-experts, die een aantal innovatieve lokale initiatieven lanceren.
Deze initiatieven zijn bedoeld om de marketing- en verkoopteams te ondersteunen door zowel Belgische als internationale bronnen te gebruiken. Ze stellen ons ook in staat onze keuzes met betrekking tot het introduceren van innovaties op onze markt te verfijnen. Ontdek hoe we onze strategieën perfectioneren zodat onze ‘beloved brands’, en de beloften die ze dragen relevant blijven voor de miljoenen Belgen die ons elke dag hun vertrouwen schenken.
ICP Booster: het startschot voor ‘Insights’ voor de ontwikkeling van onze strategische plannen
Dit evenement, dat voor het eerst wordt gelanceerd in 2024 en sterk gericht is op shopper- en markttrends, luidt het begin in van de strategische denkperiode voor onze commerciële plannen en innovaties voor 8 categorieën en bijna 45 merken. Ons doel? Een echt moment van delen en uitwisseling creëren, zodat onze discussies een getrouw beeld geven van het dagelijks leven van onze medeburgers. Belangrijke thema's zoals de inflatie, het vertrouwen, de veranderingen in het Belgische retaillandschap en de verwachtingen van de consumenten worden geanalyseerd om een beter begrip van de uitdagingen te krijgen en strategieën aan te passen.

- Onze Market Intelligence-afdeling houdt zich dagelijks bezig met onderzoek en analyse van lokale en internationale nieuwsonderwerpen, connecting the dots tussen de vakpers, luisteren naar onze consumenten op onze sociale media , Nestlé NPD (New Product Developments), analyse van de innovaties van onze concurrenten op regionaal niveau, onze commerciële prestaties evenals de strategische aankondigingen van onze klanten. Dankzij een toegewijd team en gespecialiseerde tools maakt deze proactieve aanpak het mogelijk om vitale informatie op grote schaal te verspreiden. Onze teams kunnen zo voortdurend op de hoogte blijven en (pro)actief reageren op de markt.
- Onze interne Shopping Safari moedigt al onze werknemers, ongeacht hun functie of ervaring, aan om letterlijk in de huid van onze shoppers te kruipen door te bestuderen hoe zij hun boodschappen doen. Terwijl ze hun boodschappen doen, in hun favoriete winkel of in een andere aan hen toegewezen keten, maken ze aantekeningen over hun aankopen aan de hand van de 4 P's van marketing. Dit geldt niet alleen voor onze producten, maar ook voor die van onze concurrenten. Dit wordt gevolgd door workshops om hun ervaringen en suggesties te bespreken, om onze kennis van onze klanten te verrijken maar ook om ideeën uit te wisselen tussen Key Account Managers over de retail- en categoriestrategieën.

-
Innovatie in de cacaoteelt: +38% inkomen voor de boerenLees het artikel
-
Nutri-Score en voedingsstrategie "Good for You" van Nestlé: wat staat er op het spel?Lees het artikel
-
Purina wil 1.500 hectare mariene habitats in Europa herstellen tegen 2030 via 4 wetenschappelijke projectenLees het artikel