Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Innovaties en synergieën tijdens de Delhaize Discovery Days

De Discovery Days van Delhaize hebben de samenwerkingsenergie tussen Nestlé en Delhaize, die nog is versterkt door het Joint Business Plan (JBP) van 2023, in de schijnwerpers gezet. Tijdens dit exclusieve evenement stelde Nestlé zijn koffiemerk Starbucks at home en zijn assortiment vegetarische producten Garden Gourmet voor, waarbij de dialoog en synergie tussen de twee partnerbedrijven werden versterkt.

Garden Gourmet plantaardige innovaties en toekomstige partnerschappen

Garden Gourmet heeft indruk gemaakt met zijn foodtruck, waarbij 5 nieuwe innovaties werden voorgesteld (waarvan 3 exclusief voor Delhaize), zoals de Schnitzel van Bloemkool, Broccoli & Quinoa Bites (slechts 99 kcal) en de Sensational Flavoured Burgers. Dat was een groot succes! In totaal werden 280 burgers geproefd. Gesprekken met winkelmanagers uit zowel het noorden als het zuiden van het land, inkopers en supply chain managers hebben een dieper inzicht gegeven in de markttrends, successen en verbeterpunten, evenals concrete tips om de zichtbaarheid van de producten in de koeling te vergroten. Er werden ook mogelijkheden besproken voor samenwerking met andere leveranciers, met name via gecombineerde aanbiedingen met Wraps & Garden Gourmet.

Dankzij de positieve feedback op de proeverijen hebben Nestlé en Delhaize afgesproken om in 2024 nieuwe tastings te organiseren, die het proactieve en samenwerkingskarakter van het JBP belichamen.

Nieuwe smaakervaringen geïnspireerd op de Starbuckskoffiesalons
en een omzetstijging van 23%!

Nestlé Coffee verrukte de zintuigen van de bezoekers met de proeverij van Starbucks at home-innovaties, zoals de gearomatiseerde koffiecapsules Starbucks by NESPRESSO Creamy Vanilla en Sweet Caramel. Zelfs in de verstikkende hitte van juni! Er werden zeven innovaties in vier segmenten gepresenteerd, waarvan zes exclusief bij Delhaize. De positieve interacties tussen de teams van Nestlé en Delhaize hebben de belangstelling vergroot voor de innovaties van Starbucks, zoals de heerlijke instantkoffies Cinnamon Dolce Latte, White Mocha en Caramel Latte, en de capsules Starbucks White Mocha by NESCAFÉ Dolce Gusto. Deze gesprekken hebben het succes van Starbucks in hun winkels benadrukt. Nestlé heeft overigens de werkwijze uiteengezet waarmee een significante omzetstijging van 23% per week werd behaald in meerdere winkels. Deze groei werd bereikt door een slimme reorganisatie van de indeling van de schappen op basis van de types machines, optimalisatie van de prijspositionering en diversificatie van het assortiment, allemaal in lijn met de huidige markttrends.

De bezoekers van de stand waren vooral enthousiast over het feit dat alle koffiecapsules, zowel van aluminium als plastic, nu recycleerbaar zijn via de PMD-zak. Een grootschalig project en een belangrijk succes geïnitieerd door Nestlé en Nespresso.

Samengevat waren de Discovery Days van Delhaize een uitzonderlijke showcase voor de innovaties van Nestlé, terwijl ze waardevolle uitwisselingen met Delhaize bevorderden, waarmee het potentieel en de dynamiek van de bestaande partnerschap werden benadrukt.