Green News

Nestlé in poleposition voor duurzaamheid volgens
de World Benchmarking Alliance (WBA)
Begin oktober behaalde Nestlé de eerste en tweede plaats in twee grote duurzaamheidsaudits onder de 350 invloedrijkste voedingsbedrijven.
Met zijn Nature Benchmark en Food and Agriculture Benchmark erkent de World Benchmarking Alliance (WBA) onze wereldwijde duurzaamheidsstrategie en onze acties en inzet om het milieu te beschermen, biodiversiteit te behouden, bij te dragen aan gezonder voedsel en eerlijke arbeidsomstandigheden, en klimaatverandering tegen te gaan.
De World Benchmarking Alliance (WBA) is een gerenommeerd instituut dat de duurzaamheidsprestaties van bedrijven wereldwijd evalueert en vergelijkt. Aan de hand van veeleisende criteria identificeert de WBA bedrijven die van duurzaamheid een strategische prioriteit maken.
Maar wat heeft deze erkenning ons opgeleverd?
- Beleid en strategie: we behoren tot de weinige bedrijven die de beloning van topmanagers koppelen aan prestaties op het vlak van duurzaamheid. Dit toont aan dat we de successen van ons bedrijf willen afstemmen op onze duurzaamheidsdoelen.
- Sociale inclusie: onze sterke inzet voor de rechten van inheemse volkeren en de waardering van hun gronden toont aan hoe hecht onze banden zijn met de gemeenschappen.
- Ecosysteem en biodiversiteit: we zijn koplopers in de implementatie van de mitigatiehiërarchie voor onze biodiversiteitsdoelen, wat zorgt voor duurzame en herstellende activiteiten. Dit is een sequentiële aanpak voor het beheren en beperken van milieueffecten. Meestal gaat het in deze volgorde: vermijden, minimaliseren, herstellen en ten slotte, compenseren.
- Ons totaalbeheer van de uitstoot van broeikasgassen over alle scopes heen (1, 2, 3).
- Onze sterke inzet voor mensenrechten binnen het bedrijf en in de hele waardeketen.
- Onze sterke betrokkenheid bij en dialoog met onze belanghebbenden.
- Onze gunstige arbeidsomstandigheden, inclusief een eerlijk loon, goede voeding voor ons personeel en klachtenmechanismen die een goede dialoog en transparantie binnen onze organisatie aantonen.
Onze weg naar duurzaamheid en verantwoord zakendoen gaat door, in lijn met de missie van ons bedrijf: de kracht van voeding gebruiken om de levenskwaliteit voor iedereen te verbeteren, nu en voor toekomstige generaties.
Wil je meer weten? Check onze duurzaamheidsroute.

Quality Street vermindert zijn CO2-uitstoot met 50% in slechts één jaar!
Een jaar geleden waren we getuige van een revolutionaire verandering bij ons iconische snoepmerk Quality Street.
Weg met de oude, kleurrijke (en complexe!), dubbele verpakkingen bestaande uit een dubbele laag aluminiumfolie en een laag cellulose. Onze snoepjes zitten nu in FSC-gecertificeerd en recycleerbaar papier!
Na een jaar is Nestlé trots om aan te kondigen dat meer dan twee miljard van die oude verpakkingen werd vervangen, en dat de CO2-voetafdruk van het merk met 50% werden verminderd.
Met deze stap komen we ook dichter bij ons doel om verpakkingen op de markt te brengen die 100% recycleerbaar zijn en het gebruik van nieuw plastic tegen 2025 met 30% te verminderen. In België is al 92,7% van onze verpakkingen volledig recycleerbaar.