Nestlé voert Beleid ter Bescherming van het Moederschap in voor haar werknemers over de hele wereld

Vevey- Zwitserland

Nestlé heeft een wereldwijd Beleid ter Bescherming van het Moederschap ingevoerd voor al haar werknemers wereldwijd. Het wordt beschouwd als één van de meest progressieve programma’s op dit gebied in de sector.

Het beleid is gebaseerd op de ILO Maternity Protection Convention en bevat de minimumstandaarden die tegen 2018 in alle vestigingen van Nestlé over de hele wereld moeten worden gehanteerd.

Het beleid voorziet minimum 14 weken betaald moederschapsverlof en het recht om dit verlof tot zes maanden te verlangen. Dat geldt voor alle primaire verzorgers, ook mannelijke werknemers en adoptie-ouders.

Verder bevat het ook de bescherming van de tewerkstelling, flexibele werkregelingen en gegarandeerde toegang tot borstvoedingsruimtes tijdens de werkuren in de hoofdkantoren en vestigingen met meer dan 50 werknemers. Nestlé heeft momenteel meer dan 190 borstvoedingsruimtes verspreid over alle faciliteiten wereldwijd.

Peter Vogt, Deputy Executive Vice President en Chief Human Resources Officer bij Nestlé N.V. verklaarde: “Dit beleid zal ons helpen om moeders en hun gezinnen beter te ondersteunen in al onze vestigingen over de hele wereld. Het versterkt onze steun voor exclusieve borstvoeding tijdens de eerste zes maanden van een kinderleven.”

Bekijk ook het interview van Paul Bulcke met Fortune Magazine, waarin hij het heeft over het nieuwe Beleid ter Bescherming van het moederschap van Nestlé (pdf, 1Mb) en verneem ook meer over deinspanningen die het bedrijf levert om de gelijke verdeling van de geslachten binnen het personeelsbestand te garanderen.