Nestlé kondigt de wereldwijde lancering aan van een nieuw assortiment Starbucks-producten om thuis van te genieten.

To Press Releases listVevey,feb 13, 2019

Nestlé heeft vandaag de lancering aangekondigd van een nieuw assortiment koffieproducten, verkrijgbaar onder het merk Starbucks, dat wereldwijd beschikbaar zal zijn. Het nieuwe assortiment bestaat uit 24 producten, waaronder hele koffiebonen, gebrande en gemalen koffie, en de allereerste Starbucks-capsules die zijn ontwikkeld met behulp van de technologieën achter Nespresso en Nescafé Dolce Gusto.

Dit is de eerste productlancering sinds de twee bedrijven in augustus vorig jaar formeel de krachten bundelden en een wereldwijde koffiealliantie aangingen.

 

"Onze twee teams hebben uitstekend werk geleverd. In slechts zes maanden tijd is met veel zorg en passie een assortiment nieuwe premium koffies ontwikkeld, waarbij Nestlé's kennis op het gebied van koffie en koffiemachines met Starbucks’ expertise op gebied van branding en melanges werd gecombineerd", aldus Patrice Bula, Executive Vice President, Head of Strategic Business Units, Marketing, Sales en directeur van Nespresso. "Met Nescafé, Nespresso en Starbucks heeft Nestlé nu het beste koffieportfolio waar consumenten van over de hele wereld van kunnen genieten", voegde hij daar nog aan toe.

De komende dagen zal Nestlé deze producten in verschillende markten in Azië, Europa, Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en de VS gaan introduceren. De producten zullen overal verkrijgbaar zijn in supermarkten en via grote online verkooppunten. Klanten van over de hele wereld zullen thuis van hun favoriete Starbucks-koffie kunnen gaan genieten.

"Het is ons een groot genoegen dat klanten wereldwijd thuis met hun machines van Nespresso- en Nescafé Dolce Gusto van onze premium hoogwaardige Starbucks-koffies kunnen gaan genieten”, aldus John Culver, directeur van Starbucks International, Channel Development en Global Coffee and Tea. "Door de aankondiging van vandaag wordt het wereldwijde bereik van het merk Starbucks verder uitgebreid, waarbij het uitbreiden naar nieuwe kanalen onderdeel uitmaakt van de wereldwijde koffiealliantie met Nestlé

Het nieuwe assortiment koffieproducten bevat een verscheidenheid aan kenmerkende Starbucks-melanges en single-origin koffies, evenals een selectie van klassieke dranken zoals Caramel Macchiato en Cappuccino.

Al deze producten zijn gemaakt met hoogwaardige Arabica koffie, die verantwoord is geteeld door boeren in 's werelds beste koffiegebieden.

Via de wereldwijde koffiealliantie verwierf Nestlé de eeuwigdurende rechten om Starbucks Consumer Packaged Goods (verpakte consumptiegoederen) en Foodservice koffie- en theeproducten overal ter wereld te verkopen, buiten de koffiehuizen van Starbucks en met uitzondering van Ready-to-Drink-producten.

De samenwerking zal de leidende positie van Nestlé in de wereldwijde koffiebranche consolideren en tegelijkertijd het koffieportfolio van Nestlé in Noord-Amerika aanzienlijk versterken.

In België en Luxemburg zal Nestlé 11 producten van het nieuwe assortiment op de markt brengen vanaf eind maart.

België en Luxemburg maken deel uit van de eerste landen  wereldwijd om het gamma te lanceren. 

Het nieuwe assortiment omvat drie segmenten: koffiebonen, gemalen koffie en capsules. Deze koffies zullen geroosterd worden volgens de 3 bekende profielen van Starbucks (lichte branding, medium branding en donkere branding). Graag delen wij drie voorbeelden van producten die in deze categorieën in België en Luxemburg worden geïntroduceerd.

  • Koffiebonen: Pike Place Roast - medium branding - dit iconisch product is genoemd naar de locatie van de eerste Starbucks Coffee Shop.
  • Gemalen koffie: Veranda Blend - lichte branding - licht  & smeuïge structuur
  • Starbucks capsules by Nescafe Dolce Gusto Latte Macchiato: een romige en smeuïge latte.

Deze selectie, die is gebaseerd op de voorkeuren van de consument en de marktstructuur in België en Luxemburg, heeft tot doel de consument toegang te geven tot de kenmerkende drie roasting profielen van Starbucks (lichte branding, medium branding en donkere branding) en om hen de mogelijkheid te geven om thuis de variëteit van de coffee shop te ervaren met het assortiment van Starbucks by Nescafe Dolce Gusto.

Perscontact

Florence Maniquet
Tel : +32 2 529 52 52
Florence.Maniquet@be.nestle.com