Zie het leven door een roze bril met de Ruby chocolade

Brussel

Ontdek de eerste Ruby chocolade tablet van Les Recettes de l’Atelier van Nestlé. De nieuwe Les Recettes de l’Atelier Ruby met frambozen chocoladetabletten zijn beschikbaar in limited edition bij Delhaize. Nestlé is het eerste bedrijf dat een chocoladetablet lanceert, gemaakt van Ruby cacaobonen.

Nestlé zet in 2019 een roze bril op, door -voor de eerste keer in België- een tablet van roze chocolade te introduceren: Ruby chocolade met frambozen. Deze limited edition vervoegt het smakelijke assortiment Les Recettes de l’Atelier.

Roze chocolade? Jazeker, Ruby chocolade!

De roze chocolade, velen hebben er al over gehoord, maar weinigen hebben al geproefd. Les Recettes de L’Atelier introduceert Ruby, ontwikkeld door Barry Callebaut in 2017, voor het eerst in de vorm van een tablet in de Belgische supermarkt. Ruby chocolade is de vierde chocoladesoort in de wereld. Zijn specifieke eigenschap? Hij is roze.

De roze chocolade dankt zijn kleur aan de Ruby cacaoboon, die tevens de inspiratie bood voor de naam van de nieuwe chocoladetablet. De Ruby chocoladetablet heeft een van nature fruitige smaak van verse bessen en een karakteristieke roze kleur. Er worden geen additieven, kleurstoffen of aroma’s toegevoegd aan de chocolade. De roze cacaoboon heeft unieke kwaliteiten die Barry Callebaut heeft weten te onthullen door middel van een intensief en innovatief proces. Deze ontwikkelingen leiden tot een volledig nieuwe smaakervaring voor chocoladeliefhebbers. Niet te bitter, niet te vet en niet te zoet. Iets anders dan de klassieke smaken: pure, melk- of witte chocolade, maar daarom net zo vernieuwend.

Les Recettes de L’Atelier: Ruby met frambozen, in beperkte oplage

Elke tablet van Les Recettes de L’Atelier is uniek. Nestlé hanteert hierbij een strenge selectieprocedure op vakmanschap, artisanale methodes en hoge kwaliteitsproducten. Vandaag brengt Nestlé haar nieuwe limited edition Ruby chocoladetablet met stukjes framboos op de markt. De Ruby chocolade heeft dezelfde eigenschappen als de andere tabletten in het Les Recettes de L’Atelier assortiment. De nieuwigheid heeft dankzij de Ruby-cacaobonen een lichte toets van rode vruchten, die geaccentueerd wordt door echte stukjes framboos. Bovendien voegen de frambozen een lichte knapperige textuur aan de tablet toe. Een echte smaaksensatie.

Een duurzamere cacao-industrie

Naast smaak en kwaliteit benadrukt Nestlé ook de ethiek van haar producten. Nestlé heeft zich samen met UTZ geëngageerd om de levenskwaliteit van telers en de kwaliteit van cacao te verbeteren. Om de inspanning van Nestlé in dit proces aan te tonen, zijn de producten van het gamma van Les Recettes de L’Atelier gecertificeerd door UTZ. De tabletten van Les Recettes de L’Atelier Ruby met frambozen van Nestlé zijn vanaf nu tijdelijk verkrijgbaar bij Delhaize.