Garden Gourmet wil met de nieuwe generatie innovatieve plantaardige creaties versneld doorbreken bij grote publiek

Garden Gourmet ‘Incredible Burger’ en groentecreatie 2.0 ‘Veggie Sensations’ versterken assortiment in de winkelrekken

To Press Releases listjul 21, 2019

Garden Gourmet ontwikkelt sinds 35 jaar heerlijke plantaardige alternatieven voor consumenten die streven naar een gezonde en evenwichtige levensstijl. Zo speelt Garden Gourmet met zijn verrukkelijke assortiment in op de groeiende trend van flexitarisme of minder vlees en meer plantaardige voeding consumeren. De nieuwste innovaties in het 21 veggie en vegan producten tellende assortiment zijn de Garden Gourmet ‘Incredible Burger’ en de ‘Veggie Sensations’ 2.0 groentecreaties. Garden Gourmet blijft hiermee fors inzetten in de volgende generatie plantaardige voeding en communicatie zodat deze op korte termijn een voor de hand liggende keuze wordt voor het grote publiek dat steeds bewuster en duurzamer consumeert.

“Garden Gourmet wil de meest logische keuze te zijn voor iedereen die van lekker én evenwichtig eten houdt. Want een flexitarisch dieet is niet enkel goed voor het lichaam, maar ook verrassend smaakvol. Het is onze missie om heerlijk vegetarisch en veganistisch eten toegankelijk te maken voor alle consumenten.  Zo verlagen we mee de ecologische voetafdruk van onze voeding,” aldus Quentin Clermont, Business Manager Food Division van Nestlé.

Het merk, dat met een marktaandeel van 21% (Nielsen, 2018) marktleider is in deze categorie, speelt met creatieve en smaakvolle veggie en vegan alternatieven in op de continu aan belang winnende trend bij een steeds grotere groep consumenten om meer plantaardige voeding te eten. Sinds Garden Gourmet in 2013 gelanceerd werd op de Belgische markt, groeide de consumptie van plantaardige producten met 67% (Nielsen data 2018 vs 2012). Het potentieel blijft echter zeer groot. Op jaarbasis consumeert de helft van de Belgische gezinnen plantaardige alternatieven voor vlees of vis en geeft 40% aan ervoor open te staan (InSites Consulting, Plantbased products, 2016). Garden Gourmet investeert daarom fors in innovatieve plantaardige producten om de keuze aan lekkere smaakvolle voedingsalternatieven te vergroten en toegankelijker te maken voor het brede publiek.

Met ‘Veggie Sensations’ lanceert Garden Gourmet een nieuwe generatie creatieve veggie producten boordevol groenten, geïnspireerd door de Siciliaanse en Griekse keuken.  Zij stappen in de voetsporen van het succes van de Garden Gourmet Groenteballetjes, die volgens de Nielsen cijfers 2018 in ons land het best verkopen binnen hun categorie.

Verder introduceert het merk de Garden Gourmet ‘Incredible Burger’ als een alternatief voor de klassieke vleesburger. Deze sappige burger die sist in de pan met een heerlijk rokerige geur, die van buiten mooi bruin kleurt en binnenin saignant of roze blijft maakt de keuze voor een evenwichtig voedingspatroon met minder vlees gemakkelijker dan ooit.

Hoewel steeds meer consumenten vaker opteren voor vegetarische alternatieven, blijft vlees in het dagelijks menu een hoofdrol spelen. En dat terwijl de meeste mensen erkennen dat minder vlees eten beter is voor zichzelf en voor onze planeet. Voor sommige consumenten, voldoen plantaardige alternatieven onvoldoende aan de verwachtingen als het gaat om smaak, textuur en beleving. De Garden Gourmet ‘Incredible Burger’ en ‘Veggie Sensations’ zijn de nieuwe generatie 100% plantaardige producten die daar verandering in brengen,” aldus Quentin Clermont.

150 jaar Nestlé knowhow

Garden Gourmet combineert een rijke traditie in vegetarische voeding uit de klassieke Midden-Oosterse keuken met de kennis en ervaring in productinnovatie en communicatie van Nestlé. Het resultaat is een bijzonder smaakvol, door de Levantijnse keuken geïnspireerd assortiment van vegetarische eetklare groentecreaties, plantaardige versies van klassieke producten zoals hamburgers en schnitzels. Zo is Garden Gourmet niet enkel het voorkeurmerk van veel vegetariërs en veganisten, maar verlaagt het ook fors de drempel naar een evenwichtige levensstijl gebaseerd op plantaardige voeding voor de snelgroeiende groep flexitariërs. Garden Gourmet staat voor natuurlijke kwaliteitsingrediënten die rechtstreeks uit de tuin op je bord belanden met een eindeloos rijk palet aan smaken. In combinatie met de anderhalve eeuw ervaring van Nestlé is het resultaat een breed assortiment waar iedereen het water van in de mond krijgt. Garden Gourmet toont hiermee de lekkere kant van vegetarisch eten en wil consumenten die nog niet overtuigd zijn dat plantaardige producten minstens even lekker zijn als vlees of vis bewijzen dat het tegendeel waar is.

Flexitarisme is geen voorbijgaande hype maar een blijvende trend die goed is voor mens en planeet. Nestlé investeert met Garden Gourmet voluit in de snelgroeiende groep die bewust vaker kiest voor alternatieven voor vlees. Met onze marktkennis en het verrukkelijke Garden Gourmet vegetarisch en veganistisch assortiment, verbreden we het draagvlak voor plantaardige voeding. Zo zal dit nog winnen aan belang,” aldus Quentin Clermont.