Maison Perrier: lancering van een nieuw iconisch merk

De lancering van een nieuwe lijn dranken op internationale schaal is al een zeldzame gebeurtenis, maar wanneer het gaat om een van de meest emblematische merken ter wereld, wordt het een boeiend speelterrein en een enorme uitdaging voor marketeers. Open de deuren van Maison Perrier en ontdek zijn buitengewone wereld!
Een nieuw merk voor een ervaring die de geest verheft
De komst van Maison Perrier markeert een nieuw tijdperk in de geschiedenis van Perrier: het vindt het sprankelende Franse icoon opnieuw uit door voort te bouwen op zijn legendarische knowhow, stijl en creativiteit. Het doel: het merk verjongen en een toonaangevende speler worden in de snelst groeiende drankensegmenten zoals mocktails en energiedranken.
Er zijn vier premium en caloriearme productlijnen ontwikkeld om te voldoen aan de behoeften en wensen van de consumenten op verschillende momenten van de dag.
- Maison Perrier Chic, verfijnde mocktails geïnspireerd op beroemde cocktails en mede gecreëerd door ervaren mixologen. Deze productlijn op basis van vruchtensappen en natuurlijke aroma’s is verkrijgbaar in drie varianten: Citrus Fizz, Roséllini, Lemonjito.
- Maison Perrier Energize, een verwikkende energiedrank op basis van een mix van vitaminen en cafeïne, gecombineerd met natuurlijke smaken: braam of citroen & limoen.
- Maison Perrier & Magnetic Juice, een harmonieuze fusie van vruchten en bruiswater voor een heerlijke, frisse pauze met gedurfde smaken: perzik-kers en mango-ananas.
- Maison Perrier Forever, dranken op basis van gearomatiseerd bruiswater met natuurlijke smaken en nul calorieën in vijf varianten: citroen, limoen, sinaasappel, braam en perzik.

Premium lancering in 140 landen met Lily Collins als muze
Perrier staat bekend om zijn creatieve reclame en aandacht voor detail in zijn campagnes. De samenwerking met Ogilvy Paris was bijzonder vruchtbaar en resulteerde in een campagne die het erfgoed van het merk eer aandoet en tegelijkertijd de kleurrijke en energieke identiteit van Maison Perrier weerspiegelt.
De beroemde Frans-Amerikaanse filmmaker Damien Chazelle (La La Land, Babylon) heeft de lanceringsfilm geregisseerd. Hij nodigt ons uit om Maison Perrier te ontdekken, een innovatieve en inspirerende plek in het zuiden van Frankrijk. Wij volgen er Lily Collins (Emily in Paris) terwijl ze de verschillende kamers van Maison Perrier verkent, elk met de kleuren van een specifieke drank uit het assortiment. Tijdens het proeven ondergaat ze letterlijk metamorfoses terwijl ze probeert te ontsnappen aan Victor Belmondo, die de conciërge van Maison Perrier speelt. Deze film biedt een kundige mix van de artistieke codes van de French Touch en een Amerikaanse muze, de perfecte combinatie om het merk in meer dan 140 landen te positioneren.
Uitzonderlijke activaties in België
België heeft een ambitieuze multi-touchpoint strategie opgezet voor de lancering van Maison Perrier, waarbij het qua creativiteit niet onderdoet voor de andere markten.
De eerste golf van de campagne was gericht op het opbouwen van bekendheid van Maison Perrier bij het grote publiek. We hebben daarvoor Out-Of-Home en Digital Out-Of-Home formaten gebruikt op strategische locaties, vergezeld van grootschalige acties.
Onze campagne is een succes! De resultaten van de post-test wijzen op een buitengewone prestatie bij onze doelgroep, de jeugd.
Zo konden de reizigers in het station van Antwerpen zich onderdompelen in de wereld van het merk door de houten structuur Maison Perrier te ontdekken, die een verlichte etalage huisvestte. De prachtige en boeiende installatie bevond zich in het hart van de Monument Hall en was voor de gelegenheid versierd met XXL affiches in pasteltinten.
Trams werden ook volledig aangekleed in de kleuren van het merk in Brussel en aan de kust, terwijl een pop-up in de showroom van AFC Collection interieurdesign in Knokke de consumenten een meeslepende ervaring bood. Deze activatie benadrukte ook de inzet van Maison Perrier voor artistieke creatie met een installatie van de Belgische kunstenares Alice Pandolfo, die overigens gerecycleerde materialen gebruikte om duurzaamheid te promoten.
Onze activaties in 1 minuut
-
Enkele cijfers • 16 gedrukte en digitale media spraken over Maison Perrier en gebruikten onze prachtige visuals!
• De creaties van Maison Perrier werden deze zomer geproefd door meer dan 10.000 consumenten op 20 evenementen in heel België.
• Meer dan 150.000 mensen liepen langs de Maison Perrier pop-up. Daarvan kwamen 5.777 bezoekers de producten ontdekken en proeven. Met succes, want ze bleven gemiddeld bijna 12 minuten!
• De video’s van Maison Perrier werden bekeken door meer dan 4 miljoen consumenten in België en 250.000 in Luxemburg.
Verkoopprestaties bij Colruyt en toekomstige acties
Na de turbulente periode van de voorbije maanden wat de beschikbaarheid van Perrier-producten betreft, brengt Maison Perrier een nieuwe wind en laat zeer bemoedigende tekenen zien om zijn historische marktaandeel terug te winnen! Vijf maanden na de lancering ervan bij Colruyt kent de productlijn Maison Perrier Forever gearomatiseerde waters al een groot succes, met een duidelijke versnelling sinds de laatste weken van augustus en een baseline die week na week blijft groeien.
Het vervolg? Het promotie- en activatieplan wordt voortgezet, met in oktober een samplingcampagne voor Maison Perrier Forever citroen, vergezeld van kortingsbonnen om heraankoop te stimuleren.
Maison Perrier, een artistieke agitator
Maison Perrier wil een katalysator zijn voor creativiteit in de geest van de Franse avant-gardebeweging. Het merk moedigt grenzeloze creativiteit aan bij zijn consumenten door kunst te herontdekken of nieuwe vormen van expressie te verkennen. Door samen te werken met toonaangevende kunstenaars en culturele figuren zet Maison Perrier zich in om hun werk te laten groeien en te promoten met als doel de wereld te inspireren.
Het water van Maison Perrier wordt gewonnen uit speciale ondergrondse watervoerende lagen op de historische locatie in Vergèze, waar het merk zijn nieuwe creaties bottelt in zijn emblematische fabriek. Om deze waardevolle hulpbron te behouden, zorgt Perrier ervoor dat het water duurzaam wordt beheerd, zodat het beschikbaar blijft voor de toekomstige generaties.