Correct!
Verkeerd gegokt!

Feiten en fabels
over jouw voedsel.

Doorprik deze 4 voedingsmythes!

  • Koffiedrinken dehydrateert

    Wist je dat … 1 kop koffie 10% van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid water levert?

    Je hoeft je niet meer schuldig te voelen over dat heerlijke kopje koffie. 1 kopje zonder melk en suiker bevat namelijk maar 2 kilocalorieën. Bovendien telt koffiedrinken gewoon mee voor jouw dagelijkse vochtinname. 3 tot 5 kopjes passen dus perfect binnen jouw evenwichtige levensstijl. Laat het smaken!

  • Brood en aardappelen zijn slecht voor de lijn

    Wist je dat … brood en aardappelen helemaal geen dikmakers zijn?

    In tegenstelling tot wat velen denken, zijn brood en aardappelen geen boosdoeners. Integendeel, ze zijn een rijke bron van zetmeel. Dit geeft je langer een verzadigd gevoel en zo heb je minder de neiging om te gaan snoepen. Niets mis mee dus!

  • Van fruitsap kun je te veel drinken

    Wist je dat … fruitsap evenveel suiker bevat als een glas frisdrank?

    Fruit is gezond. We raden dus aan om twee stukken vers fruit per dag te eten. Een rijke bron van voedingsvezels, vitaminen en mineralen. Toch zin in een glaasje fruitsap? Geen probleem. Vervang een van de stukken fruit door een glas (ongezoet) fruitsap.

  • E-nummers zijn schadelijk

    Wist je dat … E-nummers door Europa goedgekeurde hulpstoffen zijn?

    E-nummers worden aan voeding toegevoegd om de producteigenschappen te verbeteren. Ze kunnen chemisch zijn, maar dat is niet altijd het geval. Soms zijn ze ook van natuurlijke oorsprong. Denk maar aan E100 gemaakt van geelwortel. Dat is de gele kleurstof in currypoeder.