Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlé en de Belgen: een prachtige honderdjarige relatie

De 100e verjaardag van Nestlé in België is een uitgelezen kans om de sterke emotionele band tussen onze merken en onze consumenten in de verf te zetten. Daarom hebben we een campagne gelanceerd die de hoogtepunten van deze relatie onder de aandacht brengt en iedereen uitnodigt om zijn herinneringen aan Nestlé te vertellen.

100 jaar mooie verhalen

Nestlé is veel meer dan een merk. Met zijn producten maakt Nestlé integraal deel uit van het leven van veel Belgen, soms al sinds hun prille jeugd. Het is die mooie en rijke geschiedenis die onze campagne rond 100 jaar Nestlé wil vertellen aan de hand van spotjes die worden uitgezonden op de sociale media en in de bioscoop.

Elk spotje roept een moment van delen en emotie op, waarbij het enkele emblematische merken van Nestlé in beeld brengt: Nesquik, Galak, Nan, Purina en Nescafé Dolce Gusto.

Spots

De uitzending van deze spotjes is ook een uitnodiging aan de consumenten: deel ook jouw mooie verhaal met een Nestlé-product met ons!

Massaal engagement en prachtige getuigenissen

De reactie van onze consumenten liet niet op zich wachten: herinneringen uit hun kindertijd, ontroerende getuigenissen en grappige anekdotes stroomden al snel binnen in de vorm van posts, foto’s en video’s. In totaal verzamelden we meer dan 2.500 getuigenissen, een uitstekend resultaat voor een campagne die onze aanvankelijke verwachtingen ver overtrof!

temoignages

De producten die de meeste betrokkenheid genereerden, waren Nesquik en de gezoete gecondenseerde melk van Nestlé. Een smakelijk voorbeeld: verschillende deelnemers vertelden hun trucje om als kind stiekem van de tube gecondenseerde melk te snoepen zonder dat iemand het merkte: ze bliezen lucht in de tube om die opnieuw te vullen voordat ze hem onopgemerkt terug in de koelkast legden!

Ontdek meer getuigenissen van onze consumenten op de speciale pagina van ons Made with Nestlé-platform

Meer nabijheid, meer verkoop

We zijn zowel trots als verheugd dat we deze ongelooflijke band tussen de consumenten en onze merken kunnen aantonen. Deze aandacht zal de band alleen maar versterken en onvermijdelijk een positief effect hebben op de verkoop van Nestlé-producten in de winkel. Daarom zetten we onze acties verder in de tweede helft van dit jubileumjaar: de zes spotjes zullen tot eind 2025 te zien zijn in de UGC-bioscopen.

Wat betreft de activatie met Delhaize: begin juni hebben we een nieuwsbrief gestuurd naar jullie consumenten over onze innovaties. Vanaf augustus plannen we verschillende online acties, waaronder een wedstrijd om tickets voor Pairi Daiza te winnen en een reward challenge bij aankoop van Nestlé-producten. Daarna volgen nog activaties in de winkel.