Nestlé in het kort
Nestlé werd meer dan 150 jaar geleden opgericht en is nu 's werelds grootste voedings- en drankenbedrijf.
Onze bestaansreden
Ons doel is duidelijk: wereldwijd voeding, dranken en medische voedingsoplossingen van hoge kwaliteit leveren.
Met producten die in meer dan 180 landen worden verkocht, geloven wij in de kracht en het belang van goede voeding om de levenskwaliteit voor iedereen te verbeteren, nu en voor de toekomstige generaties.
Maar wat vandaag goed is, is dat morgen misschien niet meer. Daarom zijn wij voortdurend bezig met onderzoek, ontwikkeling en innovatie om de grenzen op het gebied van voeding te verleggen.
Goed voedsel toegankelijk en betaalbaar maken, het milieu en de planeet behouden en beschermen, en een positieve impact hebben op de lokale gemeenschappen waarmee we rechtstreeks samenwerken, maken ook deel uit van onze langetermijnverbintenissen.
Dit alles kan alleen worden bereikt door onze natuurlijke hulpbronnen te beschermen en te verbeteren.
Wat kunnen we doen om onze bestaansreden en onze beloften waar te maken?
Ook al zijn we een belangrijke speler in de voedingsindustrie, we kunnen niet alle problemen van de wereld oplossen en we moeten keuzes maken en prioriteiten stellen.
Daarom hebben we drie specifieke gebieden gedefinieerd waarop we concrete actie kunnen ondernemen, de grootste impact kunnen hebben en als bedrijf het grootste verschil kunnen maken.
-
Voor de individuen, gezinnen en huisdieren De voedingswaarde van onze producten voortdurend verbeteren met behoud van de smaak en het plezier van ze te proeven.
Suiker en zout verminderen en kunstmatige kleurstoffen uit onze producten verwijderen. -
Voor de gemeenschappen De levensomstandigheden verbeteren van de mensen in de gemeenschappen waar we actief zijn.
Bijdragen aan hun ontwikkeling om er sterke en welvarende gemeenschappen van te maken. -
Voor de planeet De negatieve impact van onze activiteiten op het milieu tot een minimum beperken door de hulpbronnen te beschermen voor toekomstige generaties.
Ervoor zorgen dat onze activiteiten GEEN impact op het milieu hebben.
Onze bedrijfswaarden
Bij Nestlé staat respect centraal in al onze waarden en beïnvloedt het de manier waarop we elke dag werken.
Onze waarden definiëren is essentieel, maar ze naleven maakt het verschil. We streven er altijd naar om het beter te doen, zodat we samen kunnen groeien en slagen.
-
Zelfrespect Respect begint met zelfrespect. Trouw zijn aan jezelf en handelen met integriteit, eerlijkheid en authenticiteit. -
Respect voor anderen Respect voor anderen betekent onze beloften nakomen. Het gaat om de kwaliteit van onze producten, onze merken en alles wat we doen.
-
Respect voor diversiteit Respect voor andere manieren van denken, andere culturen en alle aspecten van de samenleving vereist inclusie en openheid in al onze interacties. -
Respect voor de toekomst Respect voor de toekomst van onze planeet en toekomstige generaties vereist dat we verantwoordelijk en moedig handelen, zelfs als dat moeilijk is.
Onze merken
We verkopen meer dan 2000 merken in meer dan 180 landen.
Ons gamma strekt zich uit van wereldwijd bekende merken tot merken die meer lokaal gewaardeerd worden.
Ontdek ons gamma in België.