Communicatie
Ons Corporate Communication team speelt een belangrijke rol als drijvende kracht in het hart van Nestlé. Het werkt nauw samen met andere functies en afdelingen om het beeld van de buitenwereld naar binnen te brengen, om het engagement programma van ons bedrijf constructief uit te dagen en te helpen vormen.
Het communicatieteam helpt ons onze bedrijfsdoelstellingen te behalen door middel van proactieve interne en externe communicatie en door engagement programma’s te ontwikkelen en uit te voeren. Sterke communicatiedeskundigen in het hele bedrijf, leveren advies, strategie en planning en ze zorgen ervoor dat consistente en geloofwaardige communicatie wordt geleverd. Dit zowel aan belangrijke interne en externe doelgroepen.
Onze activiteiten beogen een breed publiek, waaronder media, ngo’s, internationale organisaties, belangrijke opinieleiders, werknemers, consumenten en het brede publiek.
Dit zijn enkele van de gebieden waarin je je communicatievaardigheden kan verdiepen - zowel plaatselijk als internationaal.
Media Relations: Als woordvoerder van het bedrijf naar de buitenwereld toe, ben je verantwoordelijk voor contacten met de online media, radio en televisie en de geschreven pers.
Public Affairs: Je verzorgt mee de relaties van Nestlé met externe aandeelhouders, met het oog op het verzekeren van een beleidsontwikkeling die beantwoordt aan de sociale veranderingen.
Corporate Content & Digital: Je beheert de websites en sociale mediakanalen van het bedrijf, die dagelijks miljoenen consumenten, online influencers en aandeelhouders bereiken.
Internal Communications: Je legt de focus op werknemersengagement.
Corporate Industry Affairs: Dit departement is verantwoordelijk voor het coördineren en op één lijn brengen van Nestlé’s betrokkenheid bij het externe bedrijfsleven en handelsorganisaties. Dit met het oog op het versterken van onze positie en het beïnvloeden van de huidige en toekomstige sectoragenda.
Je stimuleert en draagt bij tot de dialoog in de sector en werkt mee aan het ontwikkelen en implementeren van relevante vrijwillige niet-competitieve goede voorbeelden en standaarden. De bedoeling is zo de consumentenwaarde en de klantenwaarde in alle markten collectief te verrijken. Je moet een grote interesse hebben in actualiteit, business, digitale en sociale media om te slagen.