100 jaar Nestlé
Een viering die het moment waardig was
Op 15 mei organiseerde Nestlé een gastronomische feestavond in het Sint-Annakasteel in Brussel ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van zijn aanwezigheid in België en Luxemburg. Michel Mersch, CEO van Nestlé Benelux, had de eer om de trouwe partners van het bedrijf te verwelkomen – klanten, leveranciers, de media, wetenschappers en vele anderen – met wie wij nauw samenwerken. Dit evenement was een gelegenheid voor de partners om hun getuigenissen te delen over de samenwerking met Nestlé, terwijl het bedrijf zelf ook zijn engagement voor België en zijn band met het land benadrukte. Paul Bulcke, Chairman of the Board, en Guillaume Le Cunff, CEO van Nestlé Europa, namen eveneens het woord om hun ervaring te delen.
Paul Bulcke, die zelf afkomstig is uit België, belichtte de unieke eigenschappen van de Belgische markt, die zich op het kruispunt van talrijke culinaire en gastronomische culturen bevindt. ‘Een uitdaging voor een bedrijf als Nestlé, dat actief is in de voedingssector, maar ook een bron van voldoening’, verklaarde de voorzitter. Want gedurende deze 100 jaar is Nestlé erin geslaagd om deze uitdaging om te zetten in een kans tot ontwikkeling en groei. Dankzij de kwaliteit van zijn producten en diensten, die van zijn medewerkers, maar ook door altijd zeer dicht bij de spelers in ons land te blijven.
En het is samen met die spelers dat Nestlé de komende 100 jaar nog vele andere mooie verhalen wil schrijven, vervolgde Michel Mersch. ‘Door ons te laten inspireren door het verleden om te bouwen aan de toekomst en de manier waarop we produceren, handelen, ons voeden en omgaan met degenen die onze ingrediënten verbouwen, opnieuw uit te vinden.’
Enthousiaste getuigenissen, waaronder die van Xavier Piesvaux en Alexandros Boussis
Om de ongeveer 140 gasten tijdens dit evenement te verwennen, deed Nestlé een beroep op zes gerenommeerde chefs, die al jarenlang trouwe partners zijn van het bedrijf. Samen zijn zij goed voor maar liefst zes Michelinsterren. Deze chefs hebben duidelijk veel plezier beleefd aan het bundelen van hun uitzonderlijke expertise om op gracieuze wijze een buitengewoon menu samen te stellen dat Belgische klassiekers herinterpreteert. Enkele van deze gastronomische virtuozen delen hun indrukken in de video die tijdens deze avond werd opgenomen.
Ook bedrijfsleiders met wie Nestlé soms al tientallen jaren samenwerkt, komen erin aan het woord. Onder hen Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize België, die vooral de sterke lokale verankering van Nestlé waardeert, de nabijheid tussen Delhaize en Nestlé en de waarden die de twee bedrijven delen. Alexandros Boussis, SVP Commerce & Marketing bij Delhaize België, zegt dan weer geïnspireerd te zijn door de emotie die Nestlé-producten bij consumenten oproepen: ‘Ze maakt het mogelijk een perfecte band te creëren tussen Delhaize en Nestlé. En een relatie van co-creatie, in alle transparantie.’
Benieuwd naar hun volledige getuigenissen en een samenvatting van de avond in klank en in beeld?