Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Honey Care Africa wint de Creating Shared Value-prijs 2014 van Nestlé

Honey Care Africa

Nestlé heeft bekendgemaakt dat Honey Care Africa, een Oost-Afrikaans fair trade honingbedrijf dat samenwerkt met 35.000 boeren in Zuid-Soedan de grote winnaar is van de Creating Shared Value-prijs 2014.

Deze prijs, die goed is voor een investering van CHF 500.000 die verdeeld wordt tussen de winnaar en de als 2de en 3de geplaatste ondernemingen, beloont innovatieve ondernemingen die waarde creëren voor hun gemeenschap door te werken rond voeding, water of plattelandsontwikkeling.

Madison Ayer van Honey Care Africa, dat boeren wil helpen om commerciële bijenkwekers te worden, verklaarde verheugd te zijn met deze beloning.

"De Creating Shared Value-prijs is een prachtige erkenning voor het vele werk en de gepassioneerde inzet van ons team, onze boeren en onze klanten in Afrika. Bovendien krijgen we zo de kans om een relatie op lange termijn uit te bouwen met Nestlé en kunnen we onze duurzame lokale toeleveringsketen aanvullen met de wereldwijde middelen en expertise van Nestlé.”

Op de 2de en 3de plaats stonden MSABI, een NGO uit Tanzania die een van de grootste landelijke programma’s voor water, gezondheid en hygiëne van het land voert en Sanergy, een sociale onderneming uit Kenia die menselijk afval verzamelt en omzet in meststoffen of energie.

De prijs werd uitgereikt tijdens het Creating Shared Value Forum van de onderneming. Honderden aanwezigen, waaronder belangrijke spelers uit de sector, academici van over de hele wereld en afgevaardigden van internationale instellingen en organisaties, kwamen bijeen in het Nestlé Research Center in Lausanne, Zwitserland, voor het jaarlijkse evenement. Het forum van dit jaar, dat georganiseerd werd in samenwerking met de United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), richt zich op het creëren van een nieuwe rol voor de industrie binnen de gemeenschappen waarin deze actief is.

Nestlé is ervan overtuigd dat een bedrijf, wil het op lange termijn succesvol zijn en waarde creëren voor de aandeelhouders, waarde moet creëren voor de samenleving.

Meer weten over :

Honey Care Africa, en de tevens erkende ondernemingen MSABI en Sanergy.