Sort by
Sort by

Nestlé verkoopt 60% van zijn aandeel in Herta en richt samen met Casa Tarradellas een joint venture op

Back to Press releases
Vevey

Nestlé kondigt vandaag aan dat het akkoord gaat om 60% van zijn belang in Herta te verkopen aan Casa Tarradellas.

Nestlé en Casa Tarradellas zullen een joint venture oprichten voor Herta met een respectievelijk belang van 40% en 60%. De joint venture bevat Herta charcuterie (fijne vleeswaren en op vlees gebaseerde producten) beschikbaar in zes Europese landen, alsook de deegactiviteiten van het merk Herta in Frankrijk en België.

De joint venture zal opgericht worden na afronding van de personeelsraadpleging waar dit verplicht is.

Nestlé zal zijn bestaande vegetarische activiteiten van het merk Herta behouden en verder ontwikkelen, in lijn met zijn toegenomen focus op het plantaardige aanbod. Nestlé biedt een breed gamma van vegetarische producten aan, onder andere Garden Gourmet in Europa en Sweet Earth in de VS.

In 2018 registreerde de charcuterie- en deegactiviteiten van Herta een omzet van 667 miljoen euro en werden de activiteiten gewaardeerd op 690 miljoen euro. Verwacht wordt dat de transactie in het eerste semester van 2020 zal worden afgerond.

De joint venture zal verderbouwen op de belangrijke aanwezigheid en leiderspositie van het merk in sommige Europese landen. Ze zal profiteren van de complementaire sterktes en innovatie-expertise van beide partijen om de succesvolle ontwikkeling van Herta in Europa verder te zetten.

Marco Settembri, Executive Vice President, Chief Executive Officer Zone Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika van Nestlé zei: " De Herta-business heeft de voorbije jaren sterke resultaten opgeleverd en is goed gepositioneerd voor toekomstige groei. We zijn blij om Casa Tarradellas als partner te hebben, een familiebedrijf dat in Spanje marktleider is op het gebied van charcuterie, pizza’s en verse deegproducten. Beide bedrijven hebben een ware passie voor kwaliteit en innovatie en zijn trots om in een joint venture te zitten teneinde consumenten geweldige oplossingen te bieden voor hun dagelijkse maaltijden".

De joint venture zal in Spanje worden opgericht. De activiteiten worden verder geleid door de lokale Herta-bedrijven in Frankrijk, Duitsland, België (inclusief de Luxemburgse markt) en het Verenigd Koninkrijk (inclusief Ierland).

Casa Tarradellas kijkt ernaar uit om de Herta activiteiten verder te ontwikkeling in samenwerking met Nestlé. De partners delen hun toewijding voor kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid en constante innovatie.

De overeenkomst zal zorgen voor continuïteit van de productiebedrijven alsook de huidige structuur van de activiteiten, inclusief de werknemers.

Over Casa Tarradellas

Casa Tarradellas, opgericht in 1976, is een Spaans familiebedrijf. Het is een van de toonaangevende levensmiddelenbedrijven en één van de top 10 bekendste merken in Spanje. Casa Tarradellas is leider in alle categorieën waarin het actief is: pizza, vers deeg, sandwiches, espetec (gerookte worst), gesneden vlees en paté. Het bedrijf stelt meer dan 2.000 mensen te werk en realiseerde een omzet van 936 miljoen euro in 2018. Het engagement van Casa Tarradellas ten opzichte van de consument is gebaseerd op kwaliteit, voedselveiligheid en milieu- en duurzaamheidspraktijken.