Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Marketingcommunicatie gericht op kinderen

Bijgewerkt in januari 2024


Al vele jaren neemt Nestlé vrijwillige maatregelen voor verantwoorde marketing gericht op kinderen: 

We zijn een van de eerste grote bedrijven in de voedings- en drankensector die betaalde reclame in de media gericht op kinderen onder de 16 jaar beperken. Deze beperkingen gelden voor categorieën als snoep, ijs en dranken op basis van water met toegevoegde suikers.  

We sturen geen commerciële berichten naar kinderen onder de 6 jaar. 

Bovendien verzamelen we geen persoonsgegevens van minderjarigen jonger dan 18 jaar voor marketingcommunicatiedoeleinden. 

Hoe zit het met reclame voor onze producten gericht op kinderen op sociale media? En met influencers? 

We beperken betaalde reclame in de media gericht op kinderen onder de 16 jaar op alle reclamekanalen, met inbegrip van televisie, sociale media, games en evenementen. Ons beleid is ook van toepassing op partnerschappen met influencers en we doen geen beroep op influencers jonger dan 18 jaar.  

Lees ons beleid voor marketingcommunicatie gericht op kinderen (pdf, 5Mb)