Sort by
Sort by

Alexander Puskas

 

Junior Brand Manager Culinary

Het aanmeldingsproces voor het Young Talent Programme leek aanvankelijk overweldigend, maar ik raad iedereen aan door te zetten. Uitgenodigd worden op de Nestlé Assessment Day is een kans die je gewoon niet mag laten liggen. Een groep potentiële young talents krijgt hier de mogelijkheid het beste van zichzelf te geven, waarbij de interactie met verschillende managers en jonge starters je een unieke gelegenheid biedt om de sfeer bij Nestlé op te snuiven.

Het was een bijzonder intensieve ervaring, het was ongetwijfeld ook de meest leerrijke ervaring in mijn zoektocht naar een job. Tijdens de Nestlé Assessment Day voelde ik gewoon dat alles goed zat en dat ik ècht voor Nestlé wilde gaan, en dat gevoel heeft me nog eens extra gemotiveerd. Mijn opleiding TEW aan de universiteit Antwerpen en een bijkomende master Marketing aan Kedge Business School in Frankrijk hebben me hier zeker bij geholpen.

In mijn eerste uitdaging startte ik als Sales Specialist bij Nestlé Purina (de pet-care afdeling van Nestlé). Ik heb zelf nooit huisdieren gehad, dus ik was meteen behoorlijk ongerust. Zou ik wel de nodige ‘feeling’ met de producten hebben? Maar alle stress bleek overbodig. Vanaf dag 1 werd ik erg warm ontvangen door mijn collega’s en managers. Ik werd goed omkaderd en opgeleid en kreeg ook de nodige tools om m’n job te doen

Voor mijn regio was ik het gezicht van Nestlé Purina. Samen met mijn klanten probeerde ik het merk en onze producten verder uit te bouwen. De job had enorm veel facetten, zoals klantenrelaties, het opnemen van bestellingen, het uitwerken en lanceren van commerciële acties, prijsberekeningen, customer service en veel meer. Het mooie hieraan was dat mijn inspanningen zich ook op termijn vertaalden in harde cijfers, zodat ik meteen zag of ik goed bezig was. De volledige vrijheid om m’n dagen zelf in te plannen, de grote verantwoordelijkheid die ik vanaf het begin kreeg en het klantencontact waren voor mij de grootste pluspunten. Ik ben ook dankbaar dat het programma de tijd voorziet om je de job eigen te maken en echt iets te verwezenlijken voor je naar een volgende rol evolueert.

Momenteel ben ik voor mijn tweede challenge aan de slag als Junior Brand Manager bij Herta. Het is een zeer uitdagende en boeiende functie. Marketing is veel meer strategisch georiënteerd en de functie draagt een coördinerende rol. Je staat in contact met sales, supply, finance… Zo vind ik het bijvoorbeeld geweldig nieuwe producten te mogen lanceren en campagnes te ontwikkelen. Een goede marketeer moet zijn producten natuurlijk ook door en door kennen. Daar horen dus regelmatig proefsessies en zelfs een occasioneel fabrieksbezoek bij…

Mijn keuze om in het Young Talent Programme van Nestlé te stappen, is tot hiertoe één van de beste beslissingen in mijn leven geweest. Ik heb nog geen seconde getwijfeld en zou er meteen opnieuw voor gaan. Dit is gewoon een van die zeldzame opportuniteiten waar je zo’n gevarieerd en leerrijk parcours kan en mag doorlopen!