Sort by
Sort by

Colruyt

Voor Colruyt en Nestlé begon 2022 met gespannen onderhandelingen; een situatie waar niemand beter van wordt. We hebben allebei belang bij het opbouwen van een positieve relatie om beter opgewassen te zijn tegen de vele uitdagingen van de toekomst.

Voor de zomer ontmoetten de aankoopdirectie van Colruyt en de verkoopdirectie van Nestlé elkaar om nieuwe pistes te verkennen voor een duurzame samenwerking. Uit deze open en constructieve bijeenkomst zijn meerdere pistes ontstaan:

  • een debat tussen Geert Roels en Jean-Jacques Aussems (Sales Director Nestlé) tijdens de Gondola Sales and Nego Summit in september;
  • de uitwerking van een samenwerkingskader waarover binnenkort nieuws volgt;
  • een exclusief bezoek aan de installaties van Nestlé in Zwitserland in november;

… en binnenkort een aantal andere projecten.

Een copacking-oplossing voor Colruyt

Naast de initiatieven die we nemen om de verpakkingen van onze producten te verminderen, zoals we aankondigden in ons artikel over innovatie, ontwikkelen we projecten op maat voor onze klanten. Nestlé België werkt momenteel samen met Colruyt om de copacking te verbeteren in de categorie Confectionery. De eerste copackings met een plastic strook in plaats van een plastic folie liggen vanaf oktober in de winkels van Colruyt.

KitKat Chunky Lotus: heel veel buzz en een voorbeeldige samenwerking met Colruyt

Hoe maak je van een beperkte editie een succes met als doel een stijgende verkoop en duizenden gezinnen als nieuwe klanten? Met een uit de kluiten gewassen activatie en een enthousiast partnership!

Voor de lancering van deze Belgische exclusiviteit, de Chunky KitKat met Lotus-speculoos, kon Nestlé rekenen op de bekendheid van de merken KitKat en Lotus, en op het enthousiasme van Colruyt! Deze nieuwe chocoladereep werd ondersteund door een onweerstaanbare lanceringsstrategie: de display, de presentatie in de rekken, de aanwezigheid in de folder en de specifieke mailing naar onze KitKat fans. Het resultaat? Een instant succes: tot 70 % displays verkocht in 1 week (tegenover gemiddeld 30 %), een hectische rotatie en meer dan 5.000 nieuwe gezinnen die voor het merk vielen.

Het gevolg? Gesterkt door deze bijzonder positieve ervaring en deze ongelofelijke buzz rond het merk KitKat, voorziet Nestlé nieuwe beperkte edities in de komende maanden. De lekkerbekken mogen zich binnenkort aan likkebaardend nieuws verwachten. Stay tuned!

Workshop Nestlé / Colruyt: Kantar-onderzoek

We ontvingen net de 2022-uitgave van de Kantar-studie, “Who does, who cares?”, die de impact van de inflatie nagaat op de duurzame intenties en gedragingen van shoppers. Omdat we belang hechten aan deze actuele onderwerpen, stellen we voor om binnenkort een workshop te organiseren voor onze teams rond de inzichten in verband met deze resultaten. Sophie Gilbert, jullie Nestlé Corporate Customer Manager, zal jullie hiervoor contacteren.