Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlé for Healthier Kids

Vandaag lijden meer dan 2 miljard mensen aan overgewicht of obesitas en 800 miljoen aan ondervoeding. Dit vraagt om actie.

Bij Nestlé geloven we dat door nieuwe generaties te helpen om beter te eten en te drinken en meer te bewegen, we de levenskwaliteit verbeteren en bijdragen tot een gezondere toekomst.

Zo begonnen we meer dan 150 geleden toen onze oprichter Henri Nestlé een kinderontbijtgraan schiep dat het leven van een kind redde.

Op deze weg gaan we verder, door het lanceren van Nestlé for Healthier Kids, een initiatief dat al onze inspanningen bundelt om ouders & zorgdragers te ondersteunen op hun reis om gezondere kinderen op te voeden.

Van toonaangevende research tot productontwikkeling, van opvoeding tot innovatieve voedings- en lifestylediensten, het is onze ambitie om 50 miljoen kinderen te helpen om tegen 2030 gezondere levens te leiden.

Leer meer over onze drie impactdomeinen.

Nestlé merken voor gezonden levens

 

Gestuurd door onze bestaansreden – Enhancing kwality of life and contributing to a healthier future – zijn onze inspanningen erop gericht dat onze productmerken voor gezondere levens zorgen.

We verminderen zout, suikers, verzadigde vetten, en voegen krachtige ingrediënten toe zoals vezelrijke granen of groenten en verhogen de dosis micronutriënten in duizenden producten over de hele wereld.

Elke dag opnieuw benutten we onze marketinginspanningen om gezond koken, eten en levenswijzen te promoten.

In België werkt Nestlé elke dag aan de verbetering van de voedingswaarde van zijn producten en moedigt de actoren van de voedingsnijverheid aan om hetzelfde te doen .

In juni 2016 ondertekende de minister van Volksgezondheid, Maggie De Block, het Convenant Evenwichtige Voeding met FEVIA (Federatie van de Belgische Voedingsindustrie) en COMEOS, de Federatie van de handel en diensten.

Met dit convenant heeft de Belgische voedingsindustrie zich ertoe verbonden bij te dragen tot een vermindering met 5% van de calorie-inname van de Belgische bevolking door het suiker- en/of vetgehalte te verminderen. Bovendien wil ze ook de samenstelling van de voedingsmiddelen optimaliseren waar mogelijk, bijvoorbeeld door er meer vezels aan toe te voegen of door de verzadigde vetten te verminderen.

België is een pionier in Europa. Het is het eerste land dat een zo concreet en uitgebreid plan goedkeurt om de consumenten te helpen om te streven naar een gezonde en evenwichtige levensstijl.

<em>Nestlé Pure Life</em> inspireert miljoenen kinderen om voor water te kiezen
Nestlé Pure Life inspireert miljoenen kinderen om voor water te kiezen

Nestlé Pure Life  inspireert meer dan 30 miljoen kinderen om voor water te kiezen. Mensen over de hele wereld erkennen dat water de beste keuze is voor hun gezondheid. Maar al te vaak worden ongezonde alternatieven gekozen, vooral door kinderen.

 

 

 

Nestlé Pure Life is het #1 merk van flessenwater, dat consumenten in meer dan 40 landen bereikt. We geloven dat zuiver water de dorstlesser bij uitstek voor kinderen moet zijn.

 

 

 

Daarom stellen we ons een ambitieus doel om meer dan 30 miljoen kinderen te laten kiezen voor zuiver kwaliteitswater. We zullen dit doel bereiken door innovatieve producten en diensten, en daarbij zuiver water een topkeuze voor iedereen maken.

 

 

 

 

 

Maggi brengt al het goede van de zelfbereide maaltijd naar gezinnen.
Maggi brengt al het goede van de zelfbereide maaltijd naar gezinnen.
Maggi helpt miljoenen gezinnen om smakelijke en evenwichtige maaltijden te bereiden.

Studies hebben aangetoond dat wanneer kinderen met hun ouders koken ze meer geneigd zijn om voedsel te eten dat ze anders weigeren, zoals groenten of salades.

 

Bij Maggi begrijpen we de kracht van de zelfbereide maaltijd. Daarom engageren we ons ervoor om gezinnen te inspireren om elke dag thuis zelf smakelijke en evenwichtige maaltijden te bereiden, met de verse ingrediënten waarvan ze houden. We transformeren onze producten in meer dan 150 landen, met simpeler en gezondere ingrediënten.

 

We organiseren ook een ambitieus educatief kookprogramma voor ouders en kinderen, met recepten, eenvoudige kooktips en online cursussen. Opdat kieskeurige eters gewoon minder kieskeurig worden.

Nestlé Cereals maken een ontbijt beter
Nestlé Cereals maken een ontbijt beter

Nestlé Breakfast Cereals inspireert gezinnen om van een evenwichtig ontbijt te genieten. Studies tonen aan dat veel kinderen niet voldoende volle granen in hun voeding krijgen. Al te vaak slaan ze het ontbijt over of krijgen ze niet genoeg binnen.

 

Bij Nestlé Breakfast Cereals geloven we dat een beter ontbijt meer is dan een goed begin van de dag – het is het fundament van een betere toekomst. We hebben van volle granen het topingrediënt in onze kinderproducten gemaakt en we verminderen steeds meer de hoeveelheid suiker.

 

De meeste van onze ontbijtgranen voor kinderen worden ook verrijkt met minstens zeven vitaminen en twee mineralen. We helpen ouders om een evenwichtig ontbijt te maken, met advies over de omvang van porties en inspiratie voor voedselcombinaties, zodat kinderen van een voedzame en smakelijke start van de dag kunnen genieten.

 

 

In 2018 lanceren we de ontbijtgranen Nesquik Alphabet. Met 15% suiker voor 100g (10g suiker voor een portie van 30g ontbijtgranen en 125ml halfvolle melk) zijn ze de minst gesuikerde ontbijtgranen voor kinderen in hun categorie op de markt en bevatten ze gemiddeld 30% minder suikers in vergelijking met het gemiddelde van niet gevulde chocolade-ontbijtgranen op de Belgische markt. Bovendien beantwoorden ze aan de aanbevelingen van het Europese bureau van de Wereldgezondheidsorganisatie wat betreft het voedingsprofiel voor ontbijtgranen!

 

De Nesquik Alphabet werden ontwikkeld om tegemoet te komen aan de wensen van consumenten naar smakelijke ontbijtgranen die echter een minder zoete smaak hebben. Voor deze innovatie hebben we verschillende recepten gecreëerd met verschillende niveaus van suiker (25%, 20%, 15%) en hebben we ze onder onze consumenten getest, de kinderen en hun moeders. De kinderen hielden op gelijke wijze van deze 3 recepten; dit heeft ons het noodzakelijke vertrouwen gegeven om dit unieke recept voor ontbijtgranen te lanceren, met de smaak van chocolade waar kinderen van houden, maar eveneens met volkoren granen, vitamines, minérales en vezels.

 

De vermindering van suiker, met behoud van een heel aangename smaak, is mogelijk gemaakt dankzij het talent van onze onderzoeks- en ontwikkelingsteams. Door het combineren van de vorm van de ontbijtgranen, hun omhullingstechniek en het verrijken van het volkorenrecept zijn deze ontbijtgranen de uitdaging aangegaan een verrukkelijke en evenwichtige optie voor het ontbijt aan te bieden.

 

 

<em>Cerelac</em> helpt jonge kinderen om goede voeding te krijgen
Cerelac helpt jonge kinderen om goede voeding te krijgen

Veel kinderen lijden aan tekorten van essentiële vitaminen en mineralen zoals ijzer. Wereldwijd lijden 40% van de voorschoolse kinderen aan bloedarmoede. Daarom wordenCerelac kinderontbijtgranen verrijkt met essentiële micronutriënten (ijzer zink, vitamine A en vitamine C).

 

Cerelac is geschikt als een eerste aanvullende voeding voor kinderen vanaf 6 maanden, wanneer moedermelk niet langer de groeiende voedingsbehoeften van het kind dekt. Een recente studie in India heeft aangetoond dat jonge kinderen die verrijkte ontbijtgranen eten een verlaagd risico op ijzertekort in hun bloed hebben.