Sort by
Sort by

Nestlé België & Luxemburg en Defensie leveren vijf vrachtwagens met voedsel aan 1.800 gezondheidscentra voor Pasen

Om het verplegend personeel van meer dan 1.800 gezondheidscentra in België te ondersteunen en hen een verwenmoment te bieden tijdens de paasperiode, schenkt de Belgisch-Luxemburgse dochteronderneming van de wereldleider in voeding 200.000 producten. Daarvoor wordt samengewerkt met Defensie, die de producten zal verspreiden over het land.

Défense belge
Back to Press releases

BRUSSEL, 14 april 2020 - Pasen smaakt dit jaar niet helemaal hetzelfde. Om de smaak er toch terug in te krijgen, geeft Nestlé België & Luxemburg steun op haar eigen manier. De leider in voeding heeft besloten om niet minder dan 200.000 producten, waaronder chocolade, granen, koffie en water, aan te bieden aan meer dan 1800 ziekenhuizen en klinieken (226 locaties), centra voor geestelijke gezondheidszorg (47) en rusthuizen in het hele land (1554). Dit is niet de eerste donatie in natura van het bedrijf sinds het begin van de pandemie, maar deze keer wil het ook andere gezondheidsorganisaties bereiken, zoals rusthuizen en centra voor geestelijke gezondheidszorg. 


De lading, verdeeld over 5 vrachtwagens en 124 paletten, omvat het equivalent van 1.200.000 koppen koffie, 55.000 flessen water, 161.000 dozen chocolade, repen en chocoladerepen en 20.000 kommen ontbijtgranen.


Gezien de logistieke complexiteit om een donatie van deze omvang te leveren, vooral onder de zeer strikte veiligheidsvoorwaarden die momenteel van kracht zijn, hebben de Nestlé-teams contact opgenomen met Zorgnet-Icuro, het Vlaamse netwerk van zorgorganisaties, om de producten te centraliseren. Zorgnet-Icuro verstrekte vervolgens een lijst met adressen in heel België en stelde voor dat Defensie het distributieaspect voor haar rekening zou nemen. Sinds het begin van de pandemie is Defensie reeds sterk gemobiliseerd om een hele reeks activiteiten uit te voeren die van primordiaal belang zijn voor de burgers, gaande van de repatriëring van Belgische en Europese burgers tot medische hulp in rusthuizen. Maar de meest zichtbare bijdrage is ongetwijfeld de grootschalige logistieke operaties met betrekking tot de ontvangst, de distributie en het transport van mondmaskers en medische apparatuur, waarvoor het een ongeëvenaarde efficiëntie en deskundigheid aan de dag legt. Gezien de omvang van de donatie en de noodzaak om deze te reorganiseren in meer dan 1800 verschillende pakketten en vervolgens te herverdelen over zoveel mogelijk instellingen, stemden ze ermee in om het gehele logistieke aspect van het initiatief tot aan de levering te verzorgen. Het spreekt voor zich dat deze pakketten met veel enthousiasme worden ontvangen door het verplegend personeel.

Michel Mersch, CEO van Nestlé België en Luxemburg: "Het doel van Nestlé is altijd hetzelfde geweest: de levenskwaliteit verbeteren en bijdragen aan een gezondere toekomst. In deze strijd tegen het coronavirus zijn we ervan overtuigd dat iedereen kan bijdragen en deze donatie is een van de manieren waarop we een verschil kunnen maken. Deze 200.000 producten zijn vooral een bedanking aan iedereen die werkzaam is in de eerstelijnsgezondheidsdiensten in heel België. We danken ook Defensie voor haar inzet in de frontlinie voor alle burgers."

Naast deze schenkingen heeft Nestlé samen met het Belgische Rode Kruis ook andere initiatieven op poten gezet om het zorgend personeel en de vrijwilligers te helpen die elke dag vechten tegen Covid-19. Naast andere donaties van voedingsproducten en de verdeling van maaltijden aan de teams van het Rode Kruis door de medewerkers van Nestlé, heeft het toonaangevende voedingsbedrijf ook een platform voor fondsenwerving (www.rodekruis.be/nestle) opgestart. Tot 15 mei kan elke Belg en elke Nestlé-medewerker die het Rode Kruis wil helpen een donatie doen. Voor elke euro die wordt geschonken, biedt Nestlé hetzelfde bedrag aan het Rode Kruis tot een maximaal bedrag van € 100.000 geschonken door Nestlé. Doelstelling: een totaalbedrag van € 200.000 bereiken in een maand. 
 

Via deze link vindt u foto’s en video’s ter illustratie (credits: Defensie): foto’s + video

Perscontact:

Nestlé :
Florence Maniquet
[email protected]
+32 485 69 47 09

Defensie :
[email protected]
+32 2 441 73 46 

Over Nestlé België en Luxemburg
Nestlé Belgilux is sinds 1925 gevestigd in België en biedt de consument meer dan 60 voedings- en drankmerken (NAN, Nescafé, Nesquik, Nespresso, Garden Gourmet, Purina, Lion, San Pellegrino enz.), waaronder twee lokale watermerken (Valvert en Nestlé Pure Life) gebotteld in Étalle, in de provincie Luxemburg.
Ongeveer 800 medewerkers zetten zich dagelijks in om de kwaliteit van het leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Dit is de bestaansreden van het bedrijf en de drijvende kracht achter zijn activiteiten. Nestlé Belgilux maakt deel uit van de grootste voedings- en drankengroep ter wereld, Nestlé, die aanwezig is in 187 landen en 300.000 medewerkers telt.