Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

La publicité et le marketing responsables à destination des enfants

Bijgewerkt in januari 2024 


Het aannemen van goede eetgewoonten vanaf de kindertijd is de sleutel tot een gezond leven en het is bewezen dat blootstelling aan reclame voor eten en drinken op jonge leeftijd invloed kan hebben op wat kinderen eten en wanneer ze dat doen.  

Wij geloven dat merken door middel van voorlichting en verantwoorde marketing- en reclamepraktijken ouders kunnen helpen bij het maken van weloverwogen keuzes met betrekking tot de evenwichtige voeding die kinderen nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken. In dit opzicht nemen wij al vele jaren vrijwillige maatregelen voor verantwoorde marketing en reclame gericht op kinderen.  

We zijn een van de eerste grote bedrijven in de voedings- en drankensector die betaalde mediareclame voor kinderen onder de 16 jaar beperken. Deze beperkingen gelden voor categorieën als snoep, ijs en dranken op waterbasis met toegevoegde suikers.  

Wij richten geen commerciële communicatie tot kinderen onder de 6 jaar. 

Bovendien verzamelen wij geen persoonsgegevens van minderjarigen onder de 18 jaar voor marketingcommunicatiedoeleinden. 

Raadpleeg ons beleid (pdf, 2Mb) voor meer informatie over onze praktijken op het gebied van verantwoorde marketing gericht op kinderen.

Maken wij reclame voor onze producten bij kinderen op sociale media? Hoe zit het met influencers? 

Wij beperken betaalde mediareclame gericht op kinderen onder de 16 jaar op alle reclamekanalen, zoals op tv, op sociale media, in games en op evenementen. Ons beleid is ook van toepassing op partnerschappen met influencers en wij doen geen beroep op influencers onder de 18 jaar.  

Meer informatie is beschikbaar op de website van het hoofdkantoor van Nestlé in Zwitserland via de onderstaande link (informatie in het Engels): 

Nestlé strengthens its responsible marketing to children practices (nestle.com)