Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Bestrijding van zwerfafval

Een postercampagne op 100% gerecycleerd papier

Lutter contre les déchets sauvages

De visie op verpakkingen van Nestlé is duidelijk: ervoor zorgen dat geen van onze verpakkingen op de vuilnisbelt of als afval eindigt. Daarom innoveren we om onze verpakkingen recycleerbaar, herbruikbaar of biologisch afbreekbaar te maken, door het volume ervan te verminderen en continu hergebruik van de gebruikte materialen te verbeteren.

In België wordt nog steeds te veel afval in de openbare ruimte gedumpt: op straat, langs de weg en in de waterlopen, zodat het ook in de zee kan belanden. Het afvalprobleem is dus nog niet opgelost en vereist grondige veranderingen in de gewoonten en het gedrag van iedereen, van producenten tot consumenten.

Een gezamenlijke inspanning

Nestlé heeft eind 2022 met zijn emblematische merken Perrier, Vittel, KitKat en Lion indruk gemaakt met een unieke nationale bewustmakingscampagne.

Om zwerfafval tegen te gaan, heeft Nestlé de handen ineengeslagen met de beheerder van openbare advertentieruimte Clear Channel om direct actie te ondernemen daar waar het probleem zich voordoet: op straat.

Er werd een grootschalige postercampagne gelanceerd op 100% gerecycleerd papier! Een primeur in België en een innovatie op het gebied van affiches. Deze campagne getuigt van onze vastberadenheid om onze impact op het milieu in al onze activiteiten te verminderen.

Bedanken

Lutter contre les déchets sauvages

De postercampagne genaamd ‘Laat ons niet vallen’ presenteerde on-the-go-producten waarvan het merk was aangepast om ‘Dank u’ te zeggen tegen degenen die het juiste gedrag aannemen. Het doel van deze affiches was om de burgers bewust te maken en aan te moedigen om de juiste afvalbak te kiezen wanneer ze een verpakking moeten weggooien op straat.

Dit initiatief maakte deel uit van een campagneconcept dat de Belgische Federatie van de Voedingsindustrie, Fevia, aan haar leden voorstelde: #laatonsnietvallen.

Het 100% gerecycleerde papier dat Clear Channel gebruikt, is geproduceerd in Europa, FSC-gecertificeerd en gegarandeerd chloorvrij. Het vertegenwoordigt een vermindering van ten minste 20% in CO2-equivalenten in vergelijking met nieuw papier1.

Sinds eind 2022 kiest Nestlé voor zijn postercampagnes in België uitsluitend voor 100% gerecycleerd papier (FSC-gecertificeerd en chloorvrij).

1. UK Government GHG Conversion Factors for Company Reporting