Sort by
Sort by

Voor een meer plantaardige planeet

Pour une planète plus végétarienne

Steeds meer mensen kiezen voor een plantaardig menu, en wij doen met hen mee. Van Noord- en Zuid-Amerika tot Azië, van Europa tot Afrika en Australië serveren we heerlijke plantaardige voeding en dranken met een uitstekende smaak, voedingswaarde en waarde – en bieden we mensen geweldige alternatieven voor de voeding waar ze al van houden.

Voor sommigen staat vlees gelijk aan een maaltijd. Maar steeds meer mensen kiezen minder vaak voor vlees en zuivel in het kader van een 'flexitarisch' dieet. Uit studies is gebleken dat tot 40% van de consumenten al overstapt op een dieet met minder of zelfs helemaal geen dierlijke producten. In de afgelopen twee jaar is de verkoop van plantaardige voedingsmiddelen in de VS met 27% gestegen.

POUR UNE PLANÈTE PLUS VÉGÉTARIENNE

Subhead: Uitbreiding van plantaardige alternatieven

Overschakelen op plantaardige voeding en dranken is niet alleen interessant vanuit gezondheidsoogpunt, maar kan ook helpen in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Het versnellen van de omschakeling naar plantaardige alternatieven zou ons moeten helpen om onze verbintenis na te komen om tegen 2050 een netto-uitstoot van broeikasgassen van nul te bereiken, en zo bij te dragen tot de ambitieuze doelstelling van het Akkoord van Parijs om de wereldwijde temperatuurstijging te beperken tot 1,5°C.

Maar om een echte impact te hebben, moeten voedingsbedrijven meer bieden dan alleen plantaardige burgers. Daarom hebben we bij Nestlé alternatieven voor elke gelegenheid. Of je nu gaat zitten voor het ontbijt, onderweg koffie of snacks neemt of met je gezin gaat eten. Ons gevarieerde menu bevat plantaardige alternatieven voor vlees en zeevruchten, en vegetarische maaltijdopties. Er zijn ook kant-en-klaarmaaltijden en receptenmixen, plantaardige alternatieven voor zuivel, koffiemixen en creamers, roomijs, kaas en zoetwaren.

En er komt nog veel meer - ons wereldwijde netwerk van 300 voedingsdeskundigen en chef-koks doet voortdurend onderzoek, past aan en experimenteert om onze plantaardige opties verder te verbeteren.

Ons Garden Gourmet voedingsassortiment in Europa wordt verder uitgebreid. Een voorbeeld is Vuna, ons alternatief voor tonijn op basis van erwtenproteïne met slechts zes natuurlijke ingrediënten. Het heeft de textuur, de smaak en het uiterlijk van tonijn. Overschakelen op duurzaam geproduceerde plantaardige alternatieven voor vis, schaal- en schelpdieren kan overbevissing helpen tegengaan en de biodiversiteit van oceanen beschermen, dus er liggen meer alternatieven voor vis, schaal- en schelpdieren in het verschiet.

In Azië past Harvest Gourmet zich aan de lokale smaak aan, zoals een plantaardige versie van Kung Pao Chicken. Onze lokale productontwikkelings- en productielocaties in China en Maleisië voorzien in de lokale vraag.

In de Verenigde Staten hebben we met het bekroonde merk Sweet Earth Foods clean-label, vleesvrije voedingsproducten op de markt gebracht. Diepvriesmaaltijden, burrito's, ontbijtsandwiches en hamburgers op plantaardige basis zijn verkrijgbaar in een steeds groter aantal kruidenierswinkels in het hele land.

Onder het merk Sweet Earth hebben we ook de plantaardige Awesome Burger en Awesome Grounds evenals Sweet Earth Sausages gelanceerd.

We hebben ook een sterk en groeiend portfolio van plantaardige alternatieven voor zuivel op basis van erwten, haver, soja, kokos en meer. Wunda is ons nieuwe op erwten gebaseerde melkalternatief dat in alles geweldig is, of het nu over granen wordt gegoten of aan je favoriete warme drankje wordt toegevoegd. En het beste eraan? Het is koolstofneutraal.

We hopen een wereldwijd verschil te maken door zoveel mogelijk mensen over de hele wereld te laten genieten van plantaardige opties. Daarom introduceren we niet alleen fantastische nieuwe merken, maar ook plantaardige versies van enkele van onze meest favoriete namen zoals KitKat, Milo of Nescafé. We zijn toegewijd om heerlijke, gezonde en duurzame voeding beschikbaar te maken waar en wanneer we maar kunnen

Lees meer:

Introductie van een plantaardige superheld | Nestlé Global (nestle.com)

Een plantaardige toekomst opbouwen | Nestlé Global (nestle.com)

Verwante informatie

CSV Cover