Sort by
Sort by

Carrefour

Dat is de gemiddelde jaarlijkse opbrengst, voor ongeveer 40 koffies per dag, van de Nescafé-koffiemachines die geïnstalleerd zijn in een twintigtal franchise- en twee geïntegreerde winkels in België. Ze zijn ontworpen om klanten de ervaring van een coffeeshop te bieden, met 4 soorten 100% Arabica zwarte koffie, waaronder een biologische, en 6 varianten zoals heerlijke cappuccino's, latte macchiato of warme chocolademelk ... op slechts 1m2! Voor elk wat wils. Belgen zijn trouwens grote koffieliefhebbers. Gemiddeld drinken ze bijna twee kopjes per dag.

Op het vlak van duurzaamheid implementeert Nescafé, één van de grootste koffiemerken van Nestlé, al 12 jaar een uitgebreid programma om de koffieteelt duurzamer te maken: het NESCAFÉ Plan. Begin oktober versterkt het zijn initiatieven verder met een programma ter waarde van meer dan 1 miljard Zwitserse frank, gericht op regeneratieve landbouw en het verbeteren van de inkomens van telers. En de machines? Die zijn uitgerust met inductietechnologie, zijn dus erg energiezuinig en hebben een A+ label.

Nestlé wil met zijn merk Garden Gourmet consumenten begeleiden bij de overstap naar een meer plantaardig dieet. Bij Carrefour vertaalt zich dat in een aanbod dat almaar plantaardiger wordt in alle categorieën. Een filosofie die perfect past in het Act for Food-platform.

Ontdek hier hoe Garden Gourmet de Carrefour-consumenten de afgelopen maanden tegemoet is gekomen:

Nestlé wil met zijn merk Garden Gourmet consumenten begeleiden bij de overstap naar een meer plantaardig dieet. Bij Carrefour vertaalt zich dat in een aanbod dat almaar plantaardiger wordt in alle categorieën. Een filosofie die perfect past in het Act for Food-platform.

Ontdek hier hoe Garden Gourmet de Carrefour-consumenten de afgelopen maanden tegemoet is gekomen:

  • Sushi met een veganistisch alternatief met Garden Gourmet VUNA-tonijn

    Er gaat niets boven sushi om een nieuw veganistisch alternatief voor vis te introduceren. Na de succesvolle lancering van VUNA, het veganistische Garden Gourmet-alternatief voor tonijn op basis van erwten, wilde het merk deze smaakervaring aanbieden aan klanten in vijf hypermarkten Carrefour. De VUNA-rolls werden de hele maand juni geserveerd in de Flavour Eat-sushistands in Schoten, Evere, Oostakker, Aarlen & Oudergem. Om deze originele actie te ondersteunen, publiceerden Carrefour en Garden Gourmet een gezamenlijk persbericht ter gelegenheid van Wereld Oceanen Dag.

    Het vervolg? Flavor Eat wil de VUNA-rolls uitbreiden naar meer winkels. We onderzoeken momenteel hoe we ze het best in de markt kunnen zetten.
     

  • Een 360° introductiecampagne voor de nieuwe Garden Gourmet-diepvriespizza's.
    Voor de lancering van zijn nieuwe vegetarische (Protein Lovers) en veganistische (Veggie Lovers) pizza's heeft Garden Gourmet een online, offline en instore activatieplan opgezet. Promo's, banners, shelfstoppers ... niets werd aan het toeval overgelaten om deze innovatieve producten met hun knapperige korst op basis van lijnzaad en quinoa en met een Nutri-Score A in de kijker te zetten. Bovendien werd de Veggie Lovers door Test Aankoop uitgeroepen tot “Beste van de Tes”' (gezondste pizza op de markt). Het resultaat? Een aanwezigheid in de winkels van 90%!
     

  • Meer ondersteuning om consumenten te begeleiden bij het ontdekken van veggie producten, in alle categorieën. Shopper decision tree, analyse van categorieprestaties, aanbevelingen voor het in de schappen zetten, ontwikkeling van een remodeling toolkit en ondersteuning van ons verkoopteam bij het remodelleren: de teams van Garden Gourmet werkten nauw samen met de teams van Carrefour om de customer journey te verbeteren en nieuwe koopmogelijkheden te creëren.
     

  • Een direct mailing in samenwerking met Garden Gourmet en het alternatieve kaasmerk Nurishh, met een vegan cheeseburgerrecept, compleet met exclusieve Carrefour-kortingsbonnen.