Sort by
Sort by
1866-1905 De beginjaren
1905-1913 De Belle Époque
1914-1918 Overleven tijdens de oorlog
1919-1938 Crisis en opportuniteiten
1939-1947 De storm trotseren
1948-1959 Groter gemak van de consument
1960-1980 Van diepvriesproducten tot geneesmiddelen
1981-2005 Naar Voeding, Gezondheid en Welzijn
2006 – 2016 Creating Shared Value
2017 tot vandaag Nu een betere toekomt creëren
De beginjaren
1866-1905

Onze geschiedenis begint in 1866, toen de Anglo-Swiss Condensed Milk Company zijn eerste fabriek voor gecondenseerde melk in Europa opende. In 1867 ontwikkelt Henri Nestlé een baanbrekend product voor babyvoeding. In 1905 fusioneert zijn bedrijf met Anglo-Swiss en ziet de Nestlé Groep zoals we die vandaag kennen het daglicht. In die periode werden steden steeds groter en zorgde de introductie van treinen en stoomboten voor lagere grondstofkosten, wat de internationale handel in consumentengoederen ten goede kwam.

Period highlights +

1866-1905

1866

condensed milk advertising, Milkmaid brand, Anglo-Swiss Condensed Milk Company

De Amerikaanse broers Charles en George Page richten de Anglo-Swiss Condensed Milk Company op. Zij gebruiken rijke en kwaliteitsvolle Zwitserse melk en passen de in hun thuisland opgedane kennis toe om Europa’s eerste productiefaciliteit voor gecondenseerde melk te openen in Cham, Zwitserland. Ze leveren hun product aan industriële steden in Europa onder het merk Milkmaid, dat als veilig en gezond alternatief voor verse melk op de markt wordt gebracht.

1867

Henri Nestlé

De oprichter van Nestlé, de in Duitsland geboren apotheker Henri Nestlé, lanceert zijn melkmeel (“farine lactée”) in Vevey, Zwitserland. Het melkmeel is een combinatie van koemelk, tarwemelk en suiker, en wordt door Nestlé ontwikkeld voor zuigelingen die geen borstvoeding konden krijgen van hun moeder om de hoge kindersterfte tegen te gaan. Rond deze tijd begint hij ook het ondertussen iconische “nest”-logo te gebruiken.

1875

Agrément signé par Henri Nestlé

Henri Nestlé verkoopt zijn bedrijf en fabriek in Vevey aan drie lokale zakenmensen. Zij nemen scheikundigen en gekwalificeerde werklui in dienst om de productie en verkoop te helpen uitbreiden.

1878

Publicité Anglo-Swiss et Nestlé

Er ontstaat een hevige concurrentiestrijd tussen Nestlé en Anglo-Swiss wanneer beide bedrijven beginnen met de verkoop van concurrerende versies van elkaars producten: gecondenseerde melk en kindermeel. Beide bedrijven breiden hun verkoop en productie uit naar het buitenland.

1882-1902

arrivage de lait en char, Suisse

In 1882 breidt Anglo-Swiss uit naar de Verenigde Staten, maar het overlijden van George Page gooit roet in het eten. In 1902 verkoopt het bedrijf zijn Amerikaanse activiteiten, wat de weg effent voor een uiteindelijke fusie met Nestlé.

1904

employés travaillant dans une chocolaterie Suisse

Nestlé begint voor het eerst met de verkoop van chocolade wanneer het de exportactiviteiten van Peter & Kohler overneemt. Henri Nestlé speelt zelf een belangrijke rol in de ontwikkeling van melkchocolade vanaf 1875, wanneer hij gecondenseerde melk levert aan Daniel Peter, zijn buurman uit Vevey, die de melk gebruikt voor de ontwikkeling van het eerste commerciële chocoladeproduct in de jaren 1880.

De Belle Époque
1905-1913

In 1905 beschikt Nestlé & Anglo Swiss over meer dan 20 fabrieken en begint het bedrijf buitenlandse dochterondernemingen te openen in Afrika, Azië, Latijns-Amerika en Australië om zijn verkoopnetwerk uit te breiden. Naarmate Wereldoorlog I nadert, geniet het bedrijf een periode van bloei, de zogenaamde “Belle Époque” (Frans voor: het mooie tijdperk), en wordt het een internationaal zuivelbedrijf.

Period highlights +

1905-1913

1905

Nestlé & Anglo-Swiss Milk Company

Anglo-Swiss en Nestlé fusioneren tot de Nestlé & Anglo-Swiss Milk Company. Het bedrijf heeft twee hoofdkantoren, in Vevey en in Cham, en opent een derde kantoor in Londen om de zuivelexport te stimuleren. Na enkele jaren breidt het bedrijf zijn assortiment uit met ongezoete gecondenseerde melk en gesteriliseerde melk.

Overleven tijdens de oorlog
1914-1918

Wanneer de oorlog uitbreekt in 1914 stijgt de vraagt naar gecondenseerde melk en chocolade, maar een tekort aan grondstoffen en de beperkingen op grensoverschrijdende handel belemmeren de productie van Nestlé & Anglo-Swiss. Om dit probleem op te lossen verkrijgt het bedrijf productiefaciliteiten in de Verenigde Staten en Australië. Tegen het einde van de oorlog zijn er 40 fabrieken.

Period highlights +

1914-1918

1914

carte du monde indiquant les circuits d'approvisionnement et de distribution pendant la Première Guerre mondiale

De oorlog breekt uit in Europa en verstoort de productie van het bedrijf, maar anderzijds stimuleren de vijandigheden de vraag naar Nestlé zuivelproducten, in de vorm van grote overheidscontracten.

1915

Publicité Nestlé sur une cantine de soldats

Gecondenseerde melk gaat lang mee en is gemakkelijk te transporteren, waardoor het populair is bij het leger. In 1915 bijvoorbeeld begint het Britse leger melk in blik van Nestlé als noodrantsoen uit te delen aan de soldaten. De hoge vraag naar het product betekent dat de melkraffinaderijen van het bedrijf op volle toeren draaien.

1916

Publicité Molico

Nestlé & Anglo-Swiss neemt de Noorse zuivelonderneming Egron over, die een patent heeft op het droogspuitingsproces om melkpoeder te produceren – het product dat de nieuwe eigenaar begint te verkopen.

1917-1918

entrepôt

Door melktekorten in Zwitserland moet Nestlé & Anglo-Swiss verse melkvoorziening verzekeren om de mensen in dorpen en steden te helpen. Om aan de vraag naar gecondenseerde melk vanuit oorlogslanden te kunnen voldoen koopt het bedrijf Amerikaanse raffinaderijen en tekent het leveringsovereenkomsten met Australische bedrijven, die ze later zullen overnemen.

Crisis en opportuniteiten
1919-1938

Na de oorlog neemt de vraag naar melk in blik af waardoor Nestlé & Anglo-Swiss in een grote crisis terechtkomt. Het bedrijf herstelt, maar wordt later opnieuw getroffen door de Wall Street Crash in 1929 die de koopkracht vermindert. Niettemin brengt dit tijdperk ook veel positiefs: het bedrijf krijgt een professioneel management, onderzoek krijgt een centrale plaats en baanbrekende producten zoals Nescafé worden gelanceerd.

Period highlights +

1919-1938

1921-1922

Laboratoire Nestlé à Vevey, Suisse

Dalende prijzen en hoge voorraden leiden in 1921 tot het eerste, en enige, financieel verlies voor Nestlé & Anglo-Swiss. Bankier Louis Dapples wordt aangeworven als crisis manager en moedigt het bedrijf aan om voor het eerst professionele managers te benoemen. Administratie wordt gecentraliseerd en onderzoek wordt geconsolideerd in één laboratorium in Vevey, Zwitserland.

1929

publicité de la société de chocolat Peter-Cailler-Kohler

Het bedrijf koopt het grootste chocoladebedrijf van Zwitserland, Peter-Cailler-Kohler, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1819 toen François Louis Cailler een van de eerste chocolademerken van het land ontwikkelde: Cailler. Chocolade maakt vanaf nu integraal deel uit van Nestlé & Anglo-Swiss.

1934

Affiche Milo

Het gemouten chocoladedrankje Milo wordt gelanceerd in Australië, en dankzij dit succes wordt het later geëxporteerd naar andere markten. Het bedrijf blijft baby- en kindervoeding ontwikkelen tijdens het interbellum, en brengt Pelargon op de markt in 1934. Pelargon is melkpoeder voor baby’s dat rijk is aan melkzuurbacteriën om de verteerbaarheid te bevorderen.

1936

affiches publicitaires pour le chocolat

De competitieve chocolademarkt in Zwitserland stimuleert Nestlé-Peter-Cailler-Kohler om te vernieuwen. Dit doen ze door de witte chocolade Galak te lanceren, en het jaar daarop Rayon, de chocolade met honing en luchtbellen. In de jaren dertig zijn vitaminen een belangrijk verkoopsargument voor gezonde producten, en Nestlé lanceert in 1936 het vitaminesupplement Nestrovit.

1938

Nescafé poster

Nescafé wordt gelanceerd als een ‘poederextract van pure koffie’ die de natuurlijke smaak van koffie behoudt, maar die gemakkelijk klaargemaakt kan worden door enkel warm water toe te voegen. Dit product is het geesteskind van Max Morgenthaler die eraan begint te werken wanneer de Braziliaanse regering Nestlé & Anglo-Swiss in 1929 vraagt om een oplossing te vinden voor hun enorme koffieoverschotten.

De storm trotseren
1939-1947

De uitbraak van de Tweede Wereldoorlog in 1939 beïnvloedt vrijwel elke markt, maar Nestlé & Anglo-Swiss blijft doorwerken in moeilijke omstandigheden om zowel burgers als strijdkrachten te bevoorraen. In 1947 voegt het bedrijf Maggi soep en kruiden toe aan haar assortiment, en neemt de naam Nestlé Alimentana aan.

Period highlights +

1939-1947

1939

Publicité Nescafé

Uit angst dat de asmogendheden Zwitserland zouden bezetten, verhuist Nestlé & Anglo-Swiss sommige managers naar een nieuw kantoor in Stamford in de Verenigde Staten, dat als tweede hoofdkantoor van het bedrijf dient tijdens de oorlog. De gevechten in Europa maken het onmogelijk voor Nestlé om melk van daaruit te exporteren, dus levert het bedrijf aan Afrika en Azië vanuit de VS en Australië, en breidt het de productie uit in Latijns-Amerika.

1942-1945

Publicité Nestlé chocolat

De Tweede Wereldoorlog vertraagt aanvankelijk de verkoop van Nescafé, maar herpakt zich als de vijandigheden voortduren: nadat de Verenigde Staten in de oorlog stapt, neemt de populariteit van het merk snel toe onder het Amerikaanse personeel. Op het einde van de oorlog is Nescafé ook opgenomen in CARE hulpgoederen in Japan en in Europa. In het begin van de jaren veertig wordt Nestea gelanceerd.

1947

affiches Maggi

Nestlé & Anglo Swiss fuseert met het Zwitserse bedrijf Alimentana, die Maggi soep, bouillons en kruiden produceert. Nestlé Alimentana is voortaan de nieuwe naam. De geschiedenis van Alimentana gaat terug tot 1884, toen Julius Maggi een proteïnerijke gedroogde soep ontwikkelde om ondervoeding tegen te gaan.

Groter gemak van de consument
1948-1959

De naoorlogse periode wordt gekenmerkt door toenemende welvaart. Mensen in de VS en Europa geven geld uit aan machines die het leven gemakkelijker maken, zoals koelkasten en diepvriezers. Ze zijn ook voorstander van gemaksproducten en Nestlé Alimentana voorziet in deze behoefte met nieuwe producten, waaronder Nesquik en Maggi kant-en-klaarmaaltijden.

Period highlights +

1948-1959

1948

affiche Nestea

Nestlé Alimentana lanceert een oplosbare thee in de Verenigde Staten, Nestea, die op dezelfde manier als Nescafé wordt vervaardigd. Het kan zowel warm als koud opgediend worden. Nesquik, die gemakkelijk oplost in koude melk, wordt ook op de markt gebracht in de VS en wordt één van de best verkochte producten.

1954

affiche Fondor

De Nestlé granen voor kinderen zijn al sinds 1948 beschikbaar in poedervorm, maar worden nu omgedoopt tot Cerelac. Maggi’s kruidenmerk Fondor, oorspronkelijk enkel verkocht als bouilllonblokje, wordt gelanceerd als poeder. Verpakt in een overeenkomstige shaker kan het nu als specerij zowel in de living als in de keuken gebruikt worden.

1957

Maggi brengt ravioli in blik op de markt. Dit grote succes zet Nestlé aan om meer bereide voedingsmiddelen in blik uit te brengen, die een nieuw groeisegment geworden zijn.

Van diepvriesproducten tot geneesmiddelen
1960-1980

De overnames stellen Nestlé in staat om snel groeiende markten te betreden, zoals die van diepvriesproducten, en om de traditionele activiteiten in melk, koffie en voeding in blik uit te breiden. In de jaren 70 verbreedt het bedrijf haar aanbod met farmaceutica en cosmetica. Nestlé begint kritiek te krijgen van activistengroepen die beweren dat de marketing van babyvoeding onethisch verloopt. Nestlé wordt later een van de eerste bedrijven die de WHO-code toepast op vervangingsmiddelen voor moedermelk.

Period highlights +

1960-1980

1960

Affiches Frisco et Jopa

Met een groeiend aantal gezinnen die diepvriezers kopen, stijgt de vraag naar ijscrème. Nestlé koopt de Duitse producent Jopa en de Franse fabrikant Heudebert-Gervais om van deze groei te profiteren, en voegt daar in 1962 het Zwitserse merk Frisco aan toe. Het bedrijft koopt eveneens het Britse conservenbedrijf Crosse & Blackwell.

1962

Produits Findus

Nestlé koopt het diepvriesmerk Findus van de Zweedse producent Marabou, en brengt het merk naar de internationale markt. Findus is een van de eerste bedrijven in Europa die vanaf 1945 diepvriesproducten verkoopt.

1968

Gekoelde zuivelproducten worden steeds populairder. Nestlé koopt de Franse yoghurtproducent Chambourcy. Begin jaren zeventig lanceert deze laatste het yoghurtgamma Sveltesse, gericht op gezondheids- en gewichtsbewuste consumenten.

1969

Nestlé koopt het Franse watermerk Vittel en betreedt hiermee de mineraalwatermarkt.

1973

Publicité Stouffer's

Om het gamma diepvriesproducten en voeding in blik te versterken in de Angelsaksische markt, neemt Nestlé het Amerikaanse diepvriesbedrijf Stouffer Corporation over en koopt het Libby, McNeill & Libby – producent van voeding in blik – in 1976.

1974

Voor het eerst slaat Nestlé een nieuwe weg in naast voeding en drank. Het bedrijf wordt voor een klein deel aandeelhouder in het mondiale cosmeticabedrijf L’Oréal.

1977

Het bedrijf wordt omgedoopt tot Nestlé S.A. en blijft de diversificatiestrategie aanhouden door de Amerikaanse producent van farmaceutische en oogheelkundige producten, Alcon Laboratories, over te nemen. De dalende popularitieit van borstvoeding doet sommige activisten de marketing van babyvoedingproducenten, waaronder Nestlé, in vraag stellen. In 1977 roepen ze mensen op om Nestlé-producten te boycotten.

Naar Voeding, Gezondheid en Welzijn
1981-2005

Na jaren van groei beschikt Nestlé over een aantal onrendabele merken en promoot alleen de producten die voldoen aan de eisen van de toenemende groep gezondheidsbewuste consumenten, overeenkomstig met de nieuwe ambitie van ‘Voeding, Gezondheid en Welzijn’. Het bedrijf breidt uit in de VS, Oost-Europa en Azië en streeft mondiaal leiderschap na op de markt van water, ijscrème en dierenvoeding.

Period highlights +

1981-2005

1981

De diepvriesmaaltijden van Stouffer’s Lean Cuisine, met een laag vetgehalte en weinig calorieën, worden gelanceerd. Het merk zet indrukwekkende verkoopcijfers neer. Nestlé en L’Oreal richten de joint venture Galderma op die actief is op vlak van dermatologie. De Wereldgezondheidsvergadering keurt de WHO-code voor vervangmiddelen voor moedermelk goed. Nestlé is een van de eerste bedrijven die op basis van de code een beleid ontwikkelt en toepast op basis van de code.

1985

Carnation Company

Dankzij de overname van de Amerikaanse Carnation Company, ter waarde van 3 miljard dollar, voegt Nestlé merken als Carnation en Coffee-Mate toe aan het gamma. Wanneer het merk Friskies wordt aangekocht stapt het ook in de dierenvoedingindustrie.

1986

Nespresso

Het Nespresso verhaal begint met een simpel idee: geef iedereen de kans om een perfecte koffie te kunnen maken, net zoals een professionele barrista.

1988

KitKat, Nuts, Smarties

Nestlé koopt het Britse zoetwarenbedrijf Rowntree Mackintosh, waarmee de merken KitKat, After Eight en Smarties toegevoegd worden aan het assortiment. Daarnaast verwerft het ook Buitoni-Perugina, de Italiaanse groep die pasta, saus en zoetigheden produceert.

1991

Nestlé richt samen met General Mills de joint venture Cereal Partners Worldwide op om wereldwijd ontbijtgranen te produceren en te verkopen. Het bedrijf gaat ook een joint venture aan met The Coca-Cola Company om samen Beverage Partners Worldwide te vormen, die merken zoals Nestea produceert en verkoopt.

1992

Perrier

Nestlé verstevigt haar positie in mineraalwater door de overname van de Franse Perrier Groep. In 1993 wordt Nestlé Sources Internationales opgericht als een afzonderlijk waterbedrijf. In 2002 wordt het omgedoopt tot Nestlé Waters.

1997

De nieuwe CEO Peter Brabeck-Letmathe ziet groeipotentieel in gepersonaliseerde voeding. Nu het nieuwe millinium dichterbij komt, omschrijft hij Nestlé als leider in 'Voeding, Gezondheid en Welzijn'.

1998

femme buvant Nestlé Pure Life

Nestlé koopt het Italiaanse mineraalwaterbedrijf Sanpellegrino Group. Nestlé Pure Life wordt gelanceerd in ontwikkelingslanden om schoon en gezond drinkwater te garanderen. Aquarel wordt twee jaar later in Europa gelanceerd.

2000

Fermiers

Het Initiatief voor duurzame ontwikkeling in de landbouw (SAI) wordt gelanceerd om de samenwerking met lokale boeren te promoten. Het is de bedoeling om hun levensstandaard te verbeteren en te zorgen voor een duurzame aanvoer van grondstoffen.

2001

sélection de produits Nestlé Purina Petcare

Nestlé koopt het Amerikaanse dierenvoedingsbedrijf Ralston Purina en voegt het samen met Nestlé Friskies Petcare om zo de nieuwe marktleider te worden op vlak van dierenzorg als Nestlé Purina Petcare.

2002

Na de uitbreiding van de ijscrèmebusiness in de jaren negentig verwerft Nestlé de licentierechten in de Verenigde Staten en Canada op de kwaliteitsvolle producent Häagen-Dazs, en koopt het Mövenpick en Dreyer’s Grand Ice Cream in 2003. Het bedrijf neemt eveneens de diepvriesfabrikant Chef Amercia over voor het bedrag van 2,6 miljard dollar.

Creating Shared Value
2006 – 2016

Nestlé presenteert zijn Creating Shared Value-aanpak, gevolgd door de lancering van het Nestlé Cocoa Plan en het Nescafé Plan om duurzame toeleveringsketens te ontwikkelen. Terwijl Nestlé zijn positie in traditionele segmenten zoals zuigelingenvoeding en diepvriesproducten blijft versterken, begint het zich te richten op medische voeding.

Period highlights +

2006 – 2016

2006

Nestlé omschrijft haar Creating Shared Value businessstrategie als zodanig dat elke actie voor stakeholders een meerwaarde moet creëren voor de samenleving. Nestlé verwerft Jenny Craig, een bedrijf dat handelt in afslankproducten, en de Australische ontbijtgranenfabrikant Uncle Toby’s.

2007

Een groeiende aandacht voor medische voeding zet Nestlé ertoe aan Novartis Medical Nutrition over te nemen. Het bedrijf koopt eveneens babyvoedingfabrikant Gerber en het Zwitserse mineraalwater Sources Minérales Henniez.

2009

premier Forum sur la création de valeur partagée

Het eerste Creating Shared Value Forum in New York brengt experts samen om mondiale uitdagingen op het gebied van voeding, water en plattelandsontwikkeling te bespreken en te bekijken hoe de industrie een rol kan spelen om ze mee op te lossen. Het Forum wordt een jaarlijks terugkerend evenement. Nestlé richt een een foodservice afdeling op met de naam Nestlé Professional.

2010

Le plan Nestlé pour le cacao

Nestlé neemt Kraft Foods over, een bedrijf dat diepvriespizza’s verkoopt. Het Nestlé Cocoa Plan en het Nescafé Plan worden gelanceerd om de duurzame toeleveringsketen van cacao en koffie te ontwikkelen, om de sociale omstandigheden in landbouwgemeenschappen te verbeteren en om hun winst te garanderen.

2011

les chercheurs au travail

Nestlé Health Science en Nestlé Institute of Health Sciences worden opgericht om wetenschappelijk onderzoek te verrichten naar voedingsproducten die chronische aandoeningen kunnen voorkomen en behandelen. Nestlé wordt het eerste voedingsbedrijf dat samenwerkt met de Fair Labor Association (FLA) om kinderarbeid in de productieketen van cacao aan te pakken.

2012

Nestlé neemt Wyeth Nutrition, het voormalige Pfizer Nutrition, over voor 11,9 miljard dollar om haar positie in kindervoeding te verstevigen.

2013

Nestlé Health Science koopt het Amerikaanse Pamlab dat medische voeding produceert, en dat gespecialiseerd is in medische voeding voor patiënten met aandoeningen zoals een milde cognitieve stoornis of depressie. Jenny Craig, het bedrijf dat handelt in afslankproducten, wordt verkocht in Amerika en Oceanië.

Nestlé lanceert ook het initiatief ‘Nestlé Needs Youth’ om de wijdverbreide jeugdwerkloosheid te bestrijden.

2014

femme appliquant de la crème

Met de oprichting van Nestlé Skin Health neemt Nestlé de volledige controle over de Galderma dermatologie joint venture die het gesloten heeft met L'Oréal in 1981. De bedrijven zetten ook hun joint venture Inneov stop, een bedrijf in cosmetische voedingssupplementen dat opgericht werd in 2002. Galderma verwerft vervolgens een deel van de activa.

2015

Cailler

Nestlé lanceert Cailler, het oudste Zwitserse chocolademerk, als haar eerste wereldwijdverkochte premium chocolade. De Franse producent in diepvriesproducten Davigel wordt verkocht.

2016

Nestlé celèbre ses 150 ans

Nestlé bestaat 150 jaar. Froneri (joint venture met R&R)

Nu een betere toekomt creëren
2017 tot vandaag

Naast haar traditionele marktsegmenten blijft Nestlé nieuwe groeimogelijkheden vinden in de gezondheidszorg. Het neemt bedrijven over zoals Zenpep, Vital Proteins en Aimmune, evenals een meerderheidsbelang in Orgain, een leider in plantaardigevoeding. Het bedrijf versterkt ook zijn doelstellingen op het gebied van duurzame ontwikkeling door toe te zeggen recyclebare verpakkingen te gebruiken en de uitstoot van broeikasgassen tot nul te reduceren.

Period highlights +

2017 tot vandaag

2017

Onder leiding van Mark Schneider en Paul Bulcke neemt Nestlé Atrium Innovations over. Een beslissing die de ontwikkeling van Nestlé op het gebied van consumentengezondheid ondersteunt, terwijl we ons blijven concentreren op snelgroeiende categorieën zoals koffie, huisdiervoeding, zuigelingenvoeding en producten op basis van planten. In de VS wordt geïnvesteerd in Blue Bottle Coffee, Sweet Earth en Freshly.

2018

Nestlé neemt hondenvoerbedrijf Tails.com over. Nestlé verkrijgt ook de rechten om Starbucks-producten wereldwijd op de markt te brengen, buiten de coffeeshops van het bedrijf. Dit geeft Nestlé een platform voor groei in Noord-Amerika en de rest van de wereld. Daarnaast streeft het bedrijf ernaar om 100% van zijn verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar te maken.

2019

Nestlé huldigt de Nestlé Institute Packaging Sciences in, rondt de verkoop van Nestlé Skin Health af en verkoopt 60% van zijn belang in Herta om een joint venture op te richten met Casa Tarradellas. Nestlé verkoopt ook zijn Amerikaanse ijsactiviteiten aan zijn joint venture Froneri.

Intern steunt het bedrijf gezinnen met een nieuw en verbeterd beleid voor ouderschapsverlof.

2020

Nestlé Health Science breidt zijn portfolio uit met de overname van Zenpep, Vital Proteins en Aimmune. De activiteiten op het gebied van pindamelk en rijstepap in blik van Yinlu worden verkocht. Nestlé lanceert ook zijn ‘Net Zero’-routekaart, waarin het streven van het bedrijf wordt uiteengezet om uiterlijk in 2050 netto nul emissies te bereiken.

2021

Het bedrijf verkoopt de merken van Nestlé Waters North America en verwerft de functionele hydratatiemerken Essentia en Nuun. In hetzelfde jaar verkleint Nestlé zijn portfolio door de gedeeltelijke overname van The Bountiful Company. Lancering van ‘Generation Regeneration’ en publicatie van de routekaart voor het klimaat van Nestlé.

2022

 Nestlé Institute of Agricultural Sciences

Nestlé begint het jaar met de aankondiging van nieuwe plannen om de risico's op kinderarbeid te bestrijden. Kort daarna wordt het Nestlé Institute of Agricultural Sciences opgericht, dat tot doel heeft de expertise van het bedrijf op het gebied van landbouwwetenschappen te versterken. Het bedrijf bereikt ook zijn koolstofpiek. Ondertussen verwerft Nestlé Health Sciences een meerderheidsbelang in Orgain, een marktleider in voeding op basis van planten.