Sort by
Sort by

Garden Gourmet en Colruyt slaan de handen in elkaar voor de Veggie Challenge

De afgelopen vier jaar hebben Colruyt en Garden Gourmet bijgedragen tot een revolutie in de Belgische voedingswereld als hoofdsponsors van de Veggie Challenge, die uitdaging van een maand waarbij de Belgen worden uitgenodigd om hun vleesconsumptie te verminderen. Ons partnerschap wordt vernieuwd en versterkt, wat getuigt van ons voortdurende engagement om heerlijke vegetarische voeding te promoten die toegankelijk is voor iedereen.

Verder dan de schappen: een gezamenlijke missie

Het initiatief beperkt zich niet tot een gewone verkoop- en marketingsamenwerking tussen Colruyt en ons merk. Het strekt zich ook uit tot de medewerkers van Colruyt en getuigt van onze gezamenlijke wil om gewoonten te helpen veranderen door de transitie naar plantaardige voeding te vergemakkelijken. Voordat de Veggie Challenge van start ging, maakte de foodtruck van Garden Gourmet een tussenstop bij het hoofdkantoor van Colruyt om meer dan 200 poké bowls te serveren, op smaak gebracht met de veganistische schnitzel van Garden Gourmet, het vlaggenschipproduct van het merk. De week nadien bezocht het team het bedrijfsrestaurant om twee andere topproducten, de Veggie Balls en de Vegan filet pieces voor te stellen. Meer dan 500 proevertjes werden geserveerd, wat het enthousiasme voor deze smakelijke alternatieven benadrukte.

Een maand lang 100% plantaardige activatie en een cadeau voor de best presterende winkel!

Met de Veggie Challenge gaan Colruyt en Garden Gourmet een belangrijke samenwerking aan. Tussen half februari en eind maart staat de Veggie Challenge in de schijnwerpers in verschillende Colruyt-winkels, met tal van acties en activiteiten rond ons assortiment: promoties, publicaties van influencers, instore degustaties, bannering enz. De kers op de taart is dat de Colruyt-winkel met de beste verkoop van onze producten een bezoek zal krijgen van onze foodtruck om zijn klanten te verwennen.

Garden Gourmet: een consistente aanpak, van het ingrediënt tot de verpakking

Garden Gourmet

Garden Gourmet is al meer dan 20 jaar een pionier op het gebied van plantaardige voeding en biedt vandaag een assortiment aan dat de belangrijkste segmenten bestrijkt, zoals vlees- en visvervangers, plantaardige producten en falafels. Wij innoveren en verrassen onze consumenten voortdurend met nieuwe producten, terwijl wij ook veel aandacht besteden aan het voedingsprofiel van onze producten, waarvan de overgrote meerderheid de Nutri-Score A of B heeft.

Maar ons engagement gaat verder dan het louter promoten van verantwoorde voeding. Wij zijn vastbesloten om onze ecologische voetafdruk aanzienlijk te verkleinen. In 2023 hebben wij aanzienlijke vooruitgang geboekt door de milieu-impact van onze verpakkingen met 36% te verminderen en wij zijn vastbesloten om op dezelfde weg verder te gaan. Daarnaast is het ons doel om 100% Europese sojabevoorrading te garanderen en al onze productievestigingen volledig om te schakelen naar hernieuwbare energie tegen 2025.

Welke impact heeft de Veggie Challenge op de deelnemers?

De impact van de Veggie Challenge is voelbaar: meer dan 56.000 Belgen gingen de uitdaging aan in 2023. Uit een enquête na de Challenge bleek dat bijna 60% van de deelnemers na hun deelname aan de Veggie Challenge vaker plantaardige producten bleef consumeren dan daarvoor, wat het blijvende effect van dit initiatief op voedingsgewoonten benadrukt.

We kunnen trots zijn op ons partnerschap, want het gaat verder dan een maand lang plantaardige alternatieven aanbieden. Het maakt deel uit van een duurzame aanpak voor verandering met een positieve impact op het milieu en de consumptiewijzen. Het is een mooi bewijs van de doeltreffendheid van onze samenwerking met het oog op een duurzamere toekomst.